בדיקות איידס מהירות ורגישות הוכנסו לשימוש

בדיקות איידס HIV לאיתור מהיר ורגיש יותר של הנגיף הוכנסו לשימוש בבתי החולים ובמרפאות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבדיקות דם
בדיקת איידס. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום באדיבות :US CDC James Gathany

בדיקות איידס מהירות ורגישות יותר הוכנסו לשימוש במרפאות ובבתי החולים השבוע

 משרד הבריאות הודיע כי החל מאתמול מוחלפות ערכות בדיקת איידס הרגילות, לאיתור הימצאות נגיף הHIV- תסמונת כשל חיסוני נרכש, לערכות חדישות בעלות רגישות רבה יותר- ערכות "קומבו", אשר מעניקות לנבדקים מענה רפואי שמקצר את משך הזמן שבין ההדבקה בוירוס האיידס לבין המועד בו אפשר לגלות את ההדבקה בבדיקת הדם. הערכות החדישות יהפכו לאמצעי השגרתי לבדיקות איידס ויהיה אפשרי לבצען במרכזים הרפואיים המטפלים במחלות מין ואיידס ובמרפאות של קופת החולים. כפי שהיה נהוג עד עתה, הבדיקות יהיו ללא תשלום.

בנוסף לכך, החל מהשבוע מאפשר משרד הבריאות לראשונה לערוך בדיקות מהירות לאיתור נגיף האיידס, שבעזרתן יוכל הנבדק לקבל את התוצאות בתוך פרק זמן קצר של כמה דקות בתשלום. זאת ועוד, המשרד יתיר לבצע בדיקות איידס אנונימיות ללא זיהוי. נבדק שמעוניין בבדיקה אנונימית יידרש למסור מספר טלפון על מנת שניתן יהיה לאתר אותו אם ידרש.

בדיקות מהירות ואנונימיות ניתן יהיה לבצע במרכזי האיידס ובמרפאות מיוחד בלבד בתשלום, שכן בישראל ובעולם ממליצים בישראל כמו גם בעולם להעדיף בדיקות המבוצעות בערכת "קומבו" באופן מזוהה וחסוי מכיוון שהיא בעלת אמינות רבה ביותר ועריכתה שלא באופן אנונימי מאפשר מעקב שיאפשר הענקת טיפול מיטבי לנשא המחלה.

הערכות ארגון הבריאות העולמי מעלות כי וירוס האיידס HIV הביא למותם של כ-25 מיליון חולים בעולם מאז גילוי המגיפה בשנת 1981 וכן מצביעות על כך שבשנת 2006 היו כ-40 מיליון אנשים שחייו עם המחלה ברחבי העולם.

משרד הבריאות בישראל מעריך כי בארץ חיים כ-7000 אנשים עם נגיף האיידס. שיפור מערך הבדיקות, זמינותן וגילוי מהיר עשוי לשפר באופן ניכר את זיהוי החולים, הוצאתם ממעגל ההדבקה ומתן טיפול מתאים ויעיל עבורם.

http://www.health.gov.il/news/news.asp?Id=1079

דילוג לתוכן