בדיקות חינם לגילוי נשאות לנגיף הפטטיס C ב26 ליולי

הבדיקות יתקיימו לכבוד יום המודעות העולמי להפטיטיס

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
ישראלים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה

יום המודעות העולמי להפטיטיס : המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מזמין את הציבור ליום בדיקות חינם לגילוי נשאות לנגיף
תודות לתרופות חדשניות אשר ניתנות כיום לכל מטופל, הפטיטיס C הפכה למחלה הניתנת לריפוי. יחד עם זאת בישראל עדיין ישנם עשרות אלפים הנושאים את הנגיף ללא ידיעתם ומסכנים את בריאותם. ב-26.07.18 מזמין המרכז למחלות כבד ברמב"ם את אלו הנמנים על קבוצות הסיכון* לבצע בדיקה לא פולשנית, בחינם, לגילוי נשאות לנגיף, ומבהיר: גילוי מוקדם מציל חיים!

כשלוש מתוך ארבעה מחולי הפטיטיס C (דלקת כבד נגיפית) כלל לא מודעים כלל למחלתם, כך עולה מהערכות הקיימות בקרב הרופאים בארץ. הנתון הזה, שמתורגם לכ-140,000 ישראלים המסתובבים עם סכנה ממשית לבריאותם, נובע בעיקרו מכך שמדובר במחלה שקטה, אשר הסימפטומים שלה אינם מורגשים לרוב – עד לרגע שבו היא כבר מתקדמת ופוגעת בכבד. "במקרים רבים החולים הללו מפתחים תחלואה נוספת, למשל סרטן הכבד", מסבירה ד"ר אלה וייצמן, מנהלת המרכז למחלות כבד ברמב"ם, "חלקם יאלצו לעבור בסופו של דבר גם השתלת כבד. אבל החדשות הטובות הן בבשורה הטיפולית. כיום הפטיטיסC היא המחלה הוויראלית הכרונית היחידה שניתנת לריפוי".

גילוי מוקדם של המחלה יכול להציל את חייהם של רבים מהנשאים. במסגרת ציון יום המודעות הבינלאומי להפטיטיס, החל ב-28 ליולי, מזמין צוות המרכז למחלות כבד ברמב"ם את הציבור הרחב להגיע אל בית החולים ולבצע – בחינם – בדיקות לא פולשניות לגילוי נשאות לנגיף. הבדיקות יתקיימו בתאריך ה – 26.07.18, בשעות 08:00-14:00, ללא צורך בתיאום מראש.

ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שהנגישה את הטיפול להפטיטיס סי, עם הכנסת הטיפולים החדשים לסל התרופות, בהשקעה של מאה מיליון שקלים ובמטרה למגר את המחלה. בשנת 2018 הורחבה יריעת הטיפולים במסגרת סל התרופות וכיום כל מטופל הנושא את הנגיף, זכאי לקבל את הטיפול התרופתי. "בשנים האחרונות התחוללה מהפיכה טיפולית של ממש", מבהירה ד"ר וייצמן, "הטיפולים החדשים שקיימים כיום למחלה הם בבחינת פריצת דרך. אם בעבר, התרופות גרמו למטופלים רבים סבל וכאב בשל תופעות הלוואי, התרופות החדשות מסייעות לנשאי הנגיף לטפל במחלה בקלות וביעילות רבה. כיום מדובר בטיפול קצר (8-12 שבועות), ללא זריקות, ללא תופעות לוואי ועם יעילות הקרובה ל- 100%. אנו עדים למקרים רבים המראים שהנגיף נעלם לחלוטין מגופם של הנשאים והם למעשה מחלימים".

המסלול הירוק של רמב"ם: תוצאות מדויקות ומידיות לבדיקת הפטיטיס C
דלקת כבד נגיפית (הפטיטיס) מסוגC , נגרמת כתוצאה מהדבקה בווירוס ה-HCV (Hepatitis C Virus). זוהי מחלה מדבקת, העלולה להתקדם ולהסתבך ללא טיפול. קבוצות הסיכון המתאפיינות במחלה זו הן: עולים מברית המועצות לשעבר, מי שקיבל מוצרי דם לפני שנת 1992 ומזריקי סמים.

במרכז למחלות כבד ברמב"ם, מהמובילות בתחומה בארץ, פועל צוות רב – תחומי מנוסה, המעניק טיפול כולל לנשאי נגיף ההפטיטיס סי וחולי דלקת כבד נגיפית, תוך שימוש בפרוטוקולים טיפוליים מהמתקדמים שיש. הודות לשיטות הטיפול במרכז, נרשמים אחוזי ריפוי גבוהים בקרב המטופלים בה.

אחד החידושים המונהגים במרכז, הוא השימוש בערכת בדיקה לא פולשנית, המאפשרת תוצאה בתוך דקות ספורות ובאחוזי דיוק גבוהים במיוחד. השימוש בערכה הייחודית, המחליפה בדיקות דם, מאפשרת לצוות המכון לבצע בדיקות בצורה נעימה יותר עבור המטופלים, להגיע לתוצאות אבחון עוד באותו היום ולקדם את הטיפול באלו הנמצאים נשאים.

"אנו קוראים לאלו שנמנים על קבוצות הסיכון להגיע אלינו, לרמב"ם, ולהיבדק", מסכמת ד"ר וייצמן, "יש בידינו כיום את כל הכלים לסייע למטופלים לשמור על בריאות תקינה ואיכות חיים. איתור מוקדם מסייע לנו לטפל במחלה בהצלחה ולהציל חיים!"

דילוג לתוכן