בדיקת רוק לקורונה ללא מטוש

המאמצים למציאת פתרונות לאבחון מהיר ויעיל של נגיף הקורונה נושאים פרי : מינהל התרופות והמזון האמריקאי אישר שיווק של בדיקה חדשה לאיבחון נגיף הקורונה באמצעות רוק בלבד. הבדיקה לא תצריך שימוש במטוש ולא יידרש רופא, פאראמדיק או אחות לדיגום הנגיף. צורת באבחון יעיל בבדיקות הקורונה נגיף הקורונה ממשיך ומתפשט ברחבי העולם. מעל שני מליון אנשים ...

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
מטושים לבדיקות קורונה. יוחלפו על ידי בדיקות רוק במבחנה. צילום: Vesna Harni Pixabay

המאמצים למציאת פתרונות לאבחון מהיר ויעיל של נגיף הקורונה נושאים פרי : מינהל התרופות והמזון האמריקאי אישר שיווק של בדיקה חדשה לאיבחון נגיף הקורונה באמצעות רוק בלבד. הבדיקה לא תצריך שימוש במטוש ולא יידרש רופא, פאראמדיק או אחות לדיגום הנגיף.

צורת באבחון יעיל בבדיקות הקורונה

נגיף הקורונה ממשיך ומתפשט ברחבי העולם. מעל שני מליון אנשים בעולם אובחנו כבר כחולים וכ150,000 מתו מהנגיף בעולם. הצורך באבחון מהיר ויסודי, שיפחית את הצורך בפעולות של צוות רפואי הינו חשוב במיוחד בשעה זו, כדי להקל על היקף הבדיקות, יעילותן והמשאבים המוקצים לאבחון ברמת ציוד המגן וכוח האדם המופנה לכך.

בדיקת הקורונה החדשה מצריכה מהנבדק לירוק אל תוך מבחנה קטנה מספר פעמים ולמלא אותה ברוק. הרוק מועבר למעבדה שם נבחן המטען הגנטי של הנגיף באמצעות מכשירי PCR.  בדיקות מעבדה שבוצעו הראו כי הדיוק של אבחון מטען גנטי באופן זה זהה לאבחון באמצעות מטוש.

בדיקת רוק יעילה המונעת מגע מיותר

בשלב ראשון מינהל המזון והתרופות שאישר את הבדיקה, איפשר לבצעה בבתי חולים או מעבדות בלבד. ייתכן שבהמשך הדבר ישתנה. בנוסף אנשים שימצאו כשליליים, ידרשו להיבדק שוב באמצעות בדיקות קורונה רגילות באמצעות מטוש.

הבדיקה פותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת רטגרס בארצות הברית. הבדיקה חוסכת את המגע המסוכן של אנשי הצוות הרפואי עם המטופל בעת שהם אוספים את דגימות הפרשותיו בעזרת מטוש (מקל עם צמר גפן בסופו) מריריות האף ומהגרון.

דילוג לתוכן