בהלת חיסוני שפעת: 200,000 ישראלים כבר חוסנו

חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות .US-LBL.gov
חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות .US-LBL.gov

לקראת החורף- המונים התחסנו בתוך שבוע כנגד וירוס השפעת

בחורף שעבר נפטרו כ-30 חולים כתוצאה מסיבוכים של מחלת השפעת וכעת למרות שהחורף טרם הגיע בהלת חיסוני השפעת כבר החלה. מאז השבוע שעבר בו הודיע משרד הבריאות לציבור הישראלי כי אפשר להתחיל לקבל את החיסונים העונתיים כנגד שפעת, כ-200,000 איש כבר התחסנו כנגד הוירוס.

מהודעת משרד הבריאות עולה כי הציבור נקרא להתחסן בהקדם במבצע החיסונים כנגד השפעת העונתית, בדומה לנהוג בשנים עברו. כאמור, החל מתחילת החודש, בו הודיע המשרד על תחילת מתן חיסונים, מיהרו מאות אלפי ישראלים לקבל את החיסון. במשרד מדגישים כי בדומה למדינות רבות אחרות, כעת הורחבה הקריאה לציבור רחב יותר לקבל חיסון- כולל לתינוקות מעל גיל 6 חודשים וזאת נוכח האפקטיביות של החיסון כנגד שפעת.

מתוך מאות אלפי החיסונים שניתנו, נצפו רק מקרים בודדים של תגובה אלרגית ברמה בינונית כנגד החיסון ותגובה אלרגית חריפה של הלם אנפילקטי. תסמינים אלרגיים אלה עברו ולחולים שלום.

קופת החולים הכללית הצטיידה בכ-800,000 מנות חיסון ואילו קופות החולים האחרות הצטיידו במאות אלפי מנות חיסון נוספות לציבור מבוטחיהן, תוך תגבור הצוות הרפואי המעניק שירות רפואי לציבור המטופלים.

באשר לאוכלוסיות מיוחדות הזקוקות לחיסון במשנה תוקף- מדגישים במשרד הבריאות כי גם עובדי הצוותים הרפואיים של מערכת הבריאות מתחסנים כנגד הנגיף, בשל החשיפה המרובה לציבור החולים ומדגישים את חשיבות החיסון גם  לאנשים המשתייכים לקבוצות סיכון וביניהם חולים כרוניים, ילדים וקשישים.