ביה”ח מדווח על תפוסה וזמני המתנה

תודעת שירות: בית חולים ראשון עם דיווח אינטרנטי על זמני המתנה

דו”ח של משרד הבריאות שפורסם בשבוע שעבר, חשף את זמני ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בארץ. על פי הדו”ח, זמני ההמתנה בחדרי המיון שבבתי החולים החיפאים עומדים על 2.46-3.45 שעות בממוצע, הנחשבים לארוכים.

עומסי המיון הם תופעה עונתית ההופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר שכיחה, וכך מוצאים עצמם הפונים למיון ממתינים זמן ממושך לטיפול במחלקה לרפואה דחופה.

כשירות לציבור ועל מנת שהפונים ידעו מה מצב המיון ברמב”ם לפני הגעתם, הוחלט בביה”ח לעדכן את הציבור הרחב באשר לעומסי המיון ובית החולים, און-ליין, דרך עמוד הפייסבוק.

השירות החל הבוקר (יום א’, ה-25.1.15), והנתונים יפורסמו פעמיים ביום (עשר בבוקר וארבע אחה”צ) ויציגו את תמונת המצב העדכנית באשר לעומס בביה”ח.

לדבריו של פרופ’ רפי ביאר, מנהל רמב”ם, פרסום מידע באשר לעומסים בבתי החולים הוא חלק חשוב בהתמודדות עם הבעיה שהפכה לשגרה: “כאשר אדם צריך להגיע לבית חולים הוא יכול להיכנס לעמוד הפייסבוק, מכל מקום, ולהבין מה תמונת המצב בזמן נתון. הדבר מסייע לו בקבלת ההחלטה. כמובן שאנו מדברים על מצבים שאינם מצבי חירום. אנחנו עושים ככל יכולתנו על מנת להתמודד עם העומסים העונתיים, ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר שניתן בתנאים שכאלה. חלק מהעניין הוא השקיפות כלפי הציבור שנושא בנטל וסובל לא אחת מהשלכות המצב. יתכן מאוד שהידיעה המוקדמת תחסוך לחלקם את הכעס והתסכול שמתלווים להמתנות הארוכות בחדרי המיון בבתי החולים”.

כאמור, החל מהיום ניתן לקבל את דיווחי העומסים במיון דרך עמוד הפייסבוק של ביה”ח (תחת “רמב”ם הקריה הרפואית”). העדכון זמין בלינק של בית החולים בכתובת :

https://www.facebook.com/rambam.health