ביומד 2016: NeuroRx נבחרה מתוך עשרות סטארט-אפים שהגישו מועמדות

נבחרה כחברת הסטארט-אפ החדשנית ביותר בתחום מדעי החיים בכנס IATI BIOMED 2016

מערכת האתר

עודכן בתאריך

עסקים כלכלה ניהול
ביומד 2016 Biomed

חברת NeuroRx זכתה בגמר תחרות הסטרטאפים בכנס IATI BIOMED 2016, ונבחרה כחברת הסטארט-אפ החדשנית ביותר בתחום מדעי החיים

חברת NeuroRx הוכרזה בתור הזוכה בתחרות הסטרטאפים בכנס IATI BIOMED. הפרס הוענק לד"ר ג'ונתן ג'אוויט- מייסד ומנכ"ל החברה, במליאת הסיכום של הכנס, על ידי רותי אלון, יו"ר משותף של כנס IATI –BIOMED ושותפה בכירה בקרן ההון- סיכון פיטנגו.

חברת NeuroRx השלימה את השלב השני בניסוי המוצלח שערכה לטיפול בהפרעה דו קוטבית, הגורמת לאלפי מקרי התאבדות בכל שנה ברחבי העולם וממנה סובלים מיליוני בני אדם ברחבי העולם. הניסוי כלל שילוב של מספר תרופות: קטמין, שמוכר כסם מסיבות וכחומר הרדמה שמשמש בעיקר וטרינרים; תרופה ותיקה וכבר לא נפוצה לשחפת ותרופה אנטי פסיכוטית. השילוב המיוחד בין שלושת החומרים הוא פטנט מוגן של החברה. לאחר השלמת סדרה של ניסויים קליניים עד סוף שנת 2017, צפויה החברה לקבל אישור סופי במסגרת המסלול המקוצר של ה-FDA.

במהלך קבלת הפרס ד"ר ג'ונתן גאוויט אמר כי הוא שיעורי ההתאבדות כתוצאה מדיכאון הם גבוהים ביותר: "כשמישהו נפטר מסרטן, אנו מאשימים את המחלה ומחפשים מרפא, אך כשמישהו מתאבד אנו נוטים להאשים את החולה, למרות שהתאבדות היא גם מחלה שמונעת על ידי מסלולים כימיים במוח. המשימה שלנו היא לפתח תרופה מצילת חיים עבור צורך רפואי שאין לו מענה, במיוחד התאבדות ודיכאון. אובדנות נתפסת מזה שנים רבות כשלב סופני וקטלני של דיכאון, כאשר למעשה זוהי ישות רפואית ייחודית המונעת על ידי מסלולים שונים במוח מאלה שמניעים דיכאון. כיום, כל תרופה למניעת דיכאון בשוק, ידועה כמגבירה את הסיכון להתאבדות למרות שהיא מפחיתה סימפטומים של דיכאון. התרופה שלנו, המכוונת לרצפטור כימי שונה במוח, הוגדרה לראשונה על ידי פרופסור דניאל ג'וויט, אשר הקדיש את הקריירה שלו להבין את תפקידו של רצפטור ה- NMDA במוח, במחלות פסיכיאטריות. כעת אנו אחרי התוצאות של הפאזה השנייה שהניסויים התבצעו בבית החולים הרצוג בירושלים וכן בבית החולים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, המראים את הפוטנציאל הטמון באיבחוני NMDA ומתארים יתרונות רפואיים עצומים לדיכאון ואובדנות"

במסגרת "קול קורא" שפרסמו מארגני כנס, הגישו מועמדות עשרות חברות סטארט-אפ, ומבין עשרות מועמדות נבחרה חברת NeuroRx שעמדו בקריטריונים שנדרשו- על הפיתוח לענות על צורך רפואי ללא מענה כיום, השלב יש למוצר הוכחת היתכנות ומתן מענה לאתגרים בפיתוח.
בתחרות שפטו: דוד גורן (VP, Digital Health Innovation, Israel), ד"ר אירית יניב (General Partner, Accelmed), ד"ר מיכאל טל (MD, MBA Founder and managing partner Access Medical Ventures, Israel), ד"ר אורה דר (ראש תחום מדעי החיים במשרד המדען הראשי), ד"ר עינת זיסמן (מנכ"ל Futurx) וג'אורגט פסקל (Founder & CEO, Pascale Communications LLC, USA)
כנס IATI BIOMED ביומד 2016, אחד מהאירועים המובילים בעולם בתחום הביומד והאירוע הגדול של תעשיית מדעי החיים הישראלית, נערך זו השנה ה-15, בין התאריכים 24 – 26 במאי, 2016. האירוע, שמיצב את עצמו במשך השנים כמקום המפגש העיקרי לאנשי מקצוע מתחום הבריאות מישראל ולרבים מן העולם, כולל כנס שדן בנושאים הבוערים ביותר בתחום בהשתתפות דוברים בכירים ביותר: הבטחת הטיפולים האימונו-אונקולוגים ; תפקיד הרובוטים במערכת הבריאות ; הפרעות נוירולוגיות ; אבחנות וטיפולים מותאמים אישית, רפואה מכוונת ושימוש בסמנים ביולוגיים (ביומרקר); חידושים בטיפול מחלות לב ; טכנולוגיות רפואיות והעברתן מאקדמיה לתעשייה ; טכנולוגית מידע בתחום הבריאות ושימוש בכלים דיגיטליים ברפואה (Health IT); "הילדים החדשים בבלוק": מיקרוביום, עריכה ותרפייה של גנים ; אתגרים והזדמנויות בשלבים מוקדמים של חברות מדעי החיים. לצד הכנס התקיימה תערוכה של חברות מהתעשייה ומתחם ייחודי בו הציגו חברות סטארט אפ ישראליות את הפיתוחים האחרונים והחדשניים ביותר בתעשיית מדעי החיים.

דילוג לתוכן