ביל גייטס: ייתכן ששיא הקורונה עדיין לפנינו

לדברי ביל גייטס "אנחנו עדיין עומדים בפני סיכון שהמגיפה העולמית תייצר ווריאנט של הקורונה שיהיה אפילו יותר מדבק ויותר קטלני

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמדע
מגיפת הקורונה. איור: Pixabay Miroslava Chrienova

"יש סיכוי של מעל חמישה אחוזים שהעולם עדיין לא חווה את שיא מגיפת הקורונה". כל על פי המילארדר והפילנטרופ, מייסד מייקרוסופט, ביל גייטס. ביל גייטס קורא להקמת צוות של ארגון הבריאות העולמי לנטר איומי מגיפות שעלולים לפגוע בבריאות העולם. עוד קורא גייטס על רקע ספרו הצפוי להתפרסם בנושא זה בקרוב, לנקוט אמצעים על מנת להכין מנגנוני פעולה והפקת לקחים לטיפול במגיפות עתידיות.

 גייטס ציין בראיון בעיתון הפייננשיאל טיימס ביום ראשון כי קיים סיכון לשיא של מגיפה עקב מוטציה חדשה. לדברי גייטס "אנחנו עדיין עומדים בפני סיכון שהמגיפה העולמית תייצר ווריאנט של הקורונה שיהיה אפילו יותר מדבק ויותר קטלני."

האם שיא הקורונה עוד לפנינו ?

בתוך כך בארצות הברית מדווחים היום על מעל מאה אלף חולי קורונה חדשים. ביממה האחרונה קרוב ל2,000 איש מתו מקורונה בארצות הברית. למרות הירידה בתחלואה בישראל וההקלות במגבלות המגיפה, מדינות נוספות בעולם מדווחות על תחלואה משמעותית. מלבד ארצות הברית מדינות שונות מדווחות על התפשטות הנגיף ותחלואה מוגברת.

כך אתמול דווח על מעל 75 אלף חולים חדשים בגרמניה. מעל 150 איש מתו בגרמניה אתמול בשל הנגיף. כך באוסטרליה דווח אתמול על לפחות 54 אלפי חולים חדשים ועל 56 מתים מנגיף הקורונה. איטליה דיווחה בדומה לדרום קוריאה על מעל 40 אלך חולים אתמול. באיטליה הגיע מניין המתים אתמול ל138 איש בשל הקורונה. ואילו בדרום קוריאה מתו אתמול 79 איש מקורונה. בבריטניה בה מדווח על אלפי מקרי קורונה ביום, דיווחו על 438 מקרי מוות אתמול בשל הנגיף.

דילוג לתוכן