ביקוש עולה לניתוחים פלסטיים

ממצאי המחקר מצביעים על עלייה בביקושים לניתוחים פלסטיים ולהליכים כירורגיים קוסמטיים וביניהם עלייה בניתוחי עור רפואיים וקוסמטיים, שימוש בבוטוקס לטיפול בעור, טיפולי הצערת עור, הוספת רקמות ועוד.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיאנטי אייג'ינג וקמטים
ניתוח. מקור: ויקיפדיה. באדיבות: US Navy. צילום: Milosz Reterski

חוקרים מדווחים על עלייה דרמטית בביקוש לניתוחים קוסמטיים

 

חוקרים מדווחים על עלייה מהירה של הדרישה להליכים כירורגיים וקוסמטיים.  ממצאי המחקר שפורסם בכתב העת Dermatologic Surgery על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון ומהמרכז לסרטן העור באינדיאנה מעלים כי חלה עלייה ניכרת במספר ההליכים שבוצעו ובביקוש של המטופלים לטיפולים הנוגעים לניתוחים הקשורים בעור מאז שנת 2000.

המחקר אשר משווה את העלייה בגיל של אנשים בני 40 עד 55 המהווים את דור ה"בייבי בום" תוך שימוש בנתוני הסקר של האגודה האמריקאית לניתוחים דרמטולוגיים-  ASDS. נתונים אלה מעלים כי מנתחים דרמטולוגיים (בתחום רפואת העור) ביצעו 3.4 מליון הליכים ניתוחיים קוסמטיים ולא קוסמטיים בשנת 2001 בעוד בשנת 2007 בוצעו 7.6 מליון הליכים כאלה. מגמה זאת מצביעה על עלייה בכמות הניתוחים בשיעור של % 20  בכל שנה.

עוד נמצא כי ההליכים הכירורגיים בהם גדל הביקוש באופן דרמטי ביותר הוא הוספת רקמות רכות (soft tissue augmentation) עם עלייה של 405% , שימוש בבוטוקס – (זריקות של רעלן בוטוליניום המשמשות בד"כ לטיפול בקמטים) עם עלייה בשיעור של 324% וטיפולי הצערה non-ablative skin rejuvenation המשתמשים בלייזר, אור וגלי רדיו עם עלייה בשיעור של 330% בכמות ההליכים.

החוקרים סבורים כי עלייה זו בשיעור הניתוחים עשויה לנבוע משתי מגמות מרכזיות – האחת- שיפור בהתמחות של הרופאים בהליכים אלה, ושל המכשור הרפואי בתחום וכן בעקבות המגמה המדגישה את חשיבות הרפואה המונעת בנושא סרטן העור והשאיפה למנוע סימנים של הזדקנות העור ולטפל בסימני גיל בעור.

הקישור למחקר המתאר את העלייה בביקושים לניתוחים פלסטיים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן