בירה לבנה מועילה לבריאות

לכל מי שאוהבות לשתות בירה- עכשיו יש לנו תירוץ לצאת לפאב הרבה יותר- בירה לבנה מסייעת לבריאות בהפחתת סיכון למחלות לב, הפחתת רגישות לאינסולין, מגבירה יכולות חיסוניות עוזרת נגד דמנציה ועוד!

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
בירה לבנה

 

נהנים להשתכר קלות עם קצת בירה לבנה ומרגישים נקיפות מצפון וחששות מ"בטן בירה" ?

אפשר לצאת להרים כוסית שכן מחקר חדש שנערך בספרד מצא כי בירה לבנה היא בעלת השפעה טובה מאד על בריאות הלב אצל נשים, יותר מבגברים. המחקר שנערך בקרב כ-40,000 גברים ונשים עקב אחרי הרגלי השתייה של הנבדקים והנבדקות במשך כ-10 שנים, העלה כי קיימת השפעה חיובית לבירה בהפחתת הסיכון למחלות לב ולהתקפי לב. המחקר פורסם בכתב העת האמריקני American Heart Journal.

מחקר זה מתווסף לעשרות תוצאות של מחקרים נוספים המעלים ממצאים חד משמעיים באשר להשפעתה החיובית של הבירה במניעת מחלות וביניהן, כאמור מחלות לב.

בנוסף, מחקר רחב היקף שחקר קרוב ל-20,000 נבדקות אמריקאיות מצא שנשים ששתו בירה לבנה היו מצויים בסיכון נמוך בכ-60%  להשמנה וגם הפחיתו ב30% את הסיכון לעודף משקל לטווח הרחוק. הבירה כנראה, אינה משמינה כפי שנדמה, הרכיבים נוגדי החימצון שבה, הם בעלי השפעות מועילות והערך הקלורי שלה הוא נמוך באופן משמעותי משל משקאות אלכוהוליים אחרים כמו יין.

תועלת ויתרונות של בירה לבנה

הבירה תורמת להרזיה ומסייעת כנגד מחלות לב אך גם משפרת את בריאות במגוון רבדים אחרים. מחקרים נוספים מעלים ממצאים מעניינים אודות  ההשפעה שמצאו חוקרים של שתייה מתונה של הבירה על שיפור הבריאות !

1. בירה מפחיתה את הסיכוי לסרטן, למשל סרטן הכליה.

מחקר שפורסם בכתב העת הבריטי לסרטן  British Journal of Cancer העלה ממצאים של חוקרים מבית הספר לרפואה של הארוורד ומהמכון לרפואת הסביבה בשטוקהולם שבדיה, בדבר הרכיבים הפנוליים שמצויים בבירה, אשר מסייעים בנושא רגישות לאינסולין ולכן מסייעים ככל הנראה להלחם במחלת הסרטן. החוקרים בחנו מאות משתתפים  והגיעו למסקנה כי שתייה מתונה של בירה בקביעות מקושרת עם סיכון נמוך לחלות בסרטן הכליה.

2. בירה משפרת תפקודים שכליים. מי אמר שבירה היא לשתיינים נבובים ? מחקרים מעלים ממצאים לפיהם שתיית בירה עוזרת בהגנה שכלית לטווח ארוך ומורידה את הסיכון ללקות בשיטיון – דמנציה לעת זיקנה.

3. מחקרים מצאו כי שתייה של בירה לבנה במינון קבוע ומתון אצל גברים ונשים, הייתה בעלת השפעה חיובית על הפחתת הרגישות לאינסולין, באופן ששתיית הבירה הפחיתה את הסיכון לסוכרת !

4. בירה משפרת את תפקוד המערכת החיסונית.

נשים נהנות מיתרונותיה של הבירה- בשיעור גבוה יותר מגברים. מחקרים העלו כי שתיית בירה נמצאה כמסייעת להעלות את רמת תאי הדם הלבנים, הציטוקינים וההמוגלובין וכמעצימה את מערכת החיסון במלחמה במחלות, בקרב נשים. כך לדוגמה מחקר שנערך בקרב כ-57 נבדקים- גברים ונשים ופורסם בכתב העת Annals of Nutrition and Metabolism העלה ממצאים ולפיהם נשים וגברים השותים בירה במתינות, נהנים משיפור במגוון מדדים המעידים על חוזקה של המערכת החיסונית שלהם.

5. מחקרים העלו כי שילוב של שתיית בירה יחד עם ספורט, מפחיתים את הסיכון למחלות לב וגם שתיית בירה לבד, מפחיתה בשיעור ניכר את הסיכוי לפתח מחלות בלב!

6. בירה מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בדם. מחקר הולנדי מצא כי שתייה בירה בקביעות ובמתינות שיפרו את רמת הכולסטרול הטוב HDL שמצוי בגופנו בתוך פרק זמן קצר וכן מעלה את שיעור הפיברינוגן וצמיגות הפלזמה לטובה.

לחיים !

דילוג לתוכן