בית החולים שאנו מכירים היום ייעלם בהדרגה

מנכ"ל פיליפס רפואה: "בית החולים שאנחנו מכירים היום ייעלם בהדרגה"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמוסדות וארגונים רפואיים
מגדל האשפוז בבית החולים איכילוב- המרכז הרפואי תל אביב. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

מנכ"ל פיליפס רפואה: "בית החולים שאנחנו מכירים היום ייעלם בהדרגה"

"בית החולים כפי שאנחנו מכירים אותו היום ייעלם בהדרגה." כך אמר מנכ"ל פיליפס מערכות רפואיות, גוידו פרדו רוקס, בכנס השנתי להנדסה ביו-רפואית. הכנס התקיים במרכז הקונגרסים בחיפה, בנוכחות דיקני הפקולטות לרפואה ולהנדסה ביו-רפואית בטכניון, מנהלי בתי חולים, מנהלי חברות מהתעשייה הביו-רפואית ומאות מוזמנים ואורחים מהארץ ומהעולם.
בכנס, שאורגן על ידי הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון והאיגודים ISMBE & ISHR, הציגו חוקרים מהאקדמיה ומהתעשייה הביו-רפואית בארץ ובעולם מחקרים ופיתוחים עדכניים וחדשניים במגוון רחב של תחומים, ובהם כירורגיה ללא סכין, איבחון מקדים של מחלות באמצעות מיכשור-ניטור לביש, יצירה מלאכותית של רקמות תלת-ממדיות, העברת תרופות דרך רקמות, איבחון מוקדם לאוטיזם ,Mobile Health ואמצעים חדישים לניטור מחלות ולמניעתן.
"הוצאות הבריאות כיום גבוהות מאוד, ומטילות עול כבד על כלכלתן של מדינות רבות. צמצום ההוצאות האלו הוא משימה דחופה," אמר פרדו-רוקס. "שתי המגמות הרווחות היום בעולם הרפואה הן העברת האיבחון מבית החולים לבית, או למרפאה הקהילתית, והשאיפה להתערבות פולשנית מינימלית. אם פעם ניסרו עצמות, כיום אנחנו מדברים על מינימום פולשנות. המשמעות היא מינימום כאב למטופל, קיצור האישפוז וצמצום העלויות. בית החולים כפי שאנחנו מכירים אותו היום יהפוך מיותר וייעלם בהדרגה. מה שיישאר ממנו הם חדר המיון, חדרי הניתוח וחדר התאוששות."

"רפואת העתיד מושתתת על טכנולוגיה, טכנולוגיה רפואית, והעובדה הזו מחייבת אותנו ללמד את הסטודנטים שלנו הרבה טכנולוגיה," אמר דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, פרופסור אליעזר שלו.
"הכנס נועד לחבר שלושה ממדים – חינוך, רפואה ותעשייה – לטובת איכות החיים של כולנו." הוסיף דיקן הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, פרופסור אמיר לנדסברג.
"אתם שגרירי החדשנות והמדע של ישראל," אמר מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל עידו שריר. "במחקרכם אתם תורמים ליצירת דור חדש של צעירים שסקרנותם גוברת על הסחות הדעת שאורבות להם. תחום ההנדסה הביו-רפואית היה עד לפני שנים בודדות נחלתו של המדע הבדיוני וקשה היה לדמיין את הפיתוחים האלה במציאות. היום כבר אי אפשר לדמיין את המציאות בלעדיהם. לנוכח הירידה במספר המהנדסים החלטנו במשרד המדע לקחת אחריות לשינוי המצב, ונגדיל בהדרגה את התמיכה הספציפית בהנדסה ביו-רפואית. כולנו חייבים לפעול לחיבור בין חינוך, רפואה ותעשייה למען האנושות."

דילוג לתוכן