בית חולים לקורונה בישראל

האם יוקם בית חולים לקורונה לטיפול בוירוס בראשון לציון ? הערכות משרד הבריאות להקמת בית חולים לחולי הנגיף הצפויים בישראל

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
בי

האם יוקם בית חולים לקורונה לטיפול בוירוס בראשון לציון ?

הערכות משרד הבריאות להקמת בית חולים לקורונה עקב חשש להידבקות ישראלים: נגיף הקורונה בישראל עיריית ראשון לציון עתרה לבית המשפט השלום בעיר על מנת להוציא כנגד משרד הבריאות צו למניעת הפיכת בית החולים לקשישים – מלבן ראשל"צ למרכז טיפולי המהווה כמעין בית חולים לטיפול בחולי נגיף הקורונה COVID-19 (קוביד 19). בהתייחסות רשמית מגיב משרד הבריאות לעתירה של עיריית ראשלצ: ״עד כה נגיף הקורונה לא הגיע לישראל, אבל הנחת העבודה של המערכת לעבוד כאילו הוא כן. מערכת הבריאות נערכת למספר תרחישים שבהם תהיה הדבקות בנגיף הקורונה בישראל, לשם כך אנו מכינים את כל האתרים האפשריים של משרד הבריאות לקליטת מטופלים מסוגים שונים.

עוד מוסיפים במשרד הבריאות כי "חולים בקורונה ככלל יטופלו בבתי חולים כלליים, יחד עם זאת אנו נערכים למספר מצבים שבהם יהיה צריך לתת מענים מורכבים יותר ומכינים את כל התשתיות העומדות לרשותנו לטיפול באזרחי מדינת ישראל – ולא רק בראשון לציון.

ישראלים עם חשד להידבקות בנגיף קורונה

לצד זה, משרד הבריאות מעדכן כי "עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות לא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה עם נגיף הקורונה. יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה. לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים 3 מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם. משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות ("פייק ניוז") שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים. במשרד הבריאות מדגישים כי הודעות רשמיות בנושא הקורונה ועדכונים אפשר לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד .

ספינת חולי הקורונה ביפן

במקביל, מדווחים ממשרד הבריאות כי "שר הבריאות שוחח הבוקר עם הישראלים השוהים בבידוד בספינה מול חופי יפן. לאחר ישיבת הערכות היומית בנושא נגיף הקורונה, שר הבריאות יעקב ליצמן, ומנכל המשרד משה בר סימן טוב ערכו שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה מול חופי יפן וששוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.
השר חיזק אותם, התעניין בשלומם והקשיב למצוקתם לאור הימצאותם בבידוד במשך הזמן הנדרש על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי.

מנכ”ל המשרד הוסיף בשיחתו לישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

דילוג לתוכן