מחקר: קשר בין בעיות זוגיות להפרעות שינה בתינוקות

מהמחקר עולה כי בעיות זוגיות קשורות להיווצרות הפרעות שינה בתינוקות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהחדשות חמות
תינוק ישן. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום : Heinz-Albers

מחקר: קשר בין בעיות זוגיות להפרעות שינה בתינוקות

לאחר ההריון, זוגות רבים חווים עומס רגשי רב בעקבות העומס הפיזי והפסיכולוגי הכרוך בטיפול בתינוק, וההסתגלות למצב החדש. עומס זה גורם לעיתים למשבר בזוגיות. מחקר חדש מגלה כי בעיות בזוגיות, משליכות על בריאותו של התינוק בבעיות שינה.

מן המחקר עולה כי בני זוג אשר חווים אי יציבות וקשיים זוגיים במערכת היחסים שלהם, עלולים להשפיע על ילדיהם ולגרום להם להפרעות שינה. החוקרים מצאו כי אי יציבות בזוגיות כאשר התינוק בגיל תשעה חודשים בלבד, הייתה קשורה לסיכון מוגבר של התינוק לסבול מהפרעות שינה מאוחר יותר בגיל 18 חודשים. מן הממצאים עלה כי הבעיות הזוגיות השפיעו בגיל מאוחר יותר של שנה וחצי על התינוק בבעיות שינה של קשיים להרדם וגם קושי של התינוק להישאר ישן.

החוקרים לא מצאו קשר מתאמי הפוך כלומר לא נמצא כי הפרעות שינה של ילדים מנבאות היווצרות קשיים זוגיים.

אי יציבות זוגית נבדקה על ידי שאלון מחקרי בו נשאלו ההורים שאלות אודות יציבות הקשר, הבעיות הזוגיות ואפשרות של פרידה בין בני הזוג.

ממצאי המחקר מבוססים על ראיונות שערכו החוקרים עם יותר מ-350 משפחות אשר אימצו ילדים . זאת על מנת לוודא כי לא תתקיים השפעה של הגנטיקה המשותפת של הגנים של ההורים ושל הילדים וכך ישללו הגורם הגנטי כאחראי על בעיות השינה.

ממצאי המחקר אשר התפרסמו בכתב העת להתפתחות הילד Child Development על ידי חוקרים מאוניברסיטת אורגון בארה"ב נערכו בעיקר על משפחות לבנות, ממעמד הביניים, משכילות, אשר אימצו את התינוק בגיל 3 חודשים בממוצע.

כיום ממשיכים החוקרים את המחקר ובוחנים האם המצב הזוגי משפיע על בעיות שינה של הילדים גם בגיל מאוחר יותר כשאר הם כבר בני שנתיים.

 

דילוג לתוכן