בעיות שינה: מחצית הישראלים סובלים מנחירות

ממצאי מחקר חדש בנושא בעיות שינה מצביע על שיעור ניכר של בעיות והפרעות בשינה של האוכלוסייה הבוגרת בישראל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורפסיכולוגיה
השפעות רפואיות של מחסור בשינה. מקור: ויקיפדיה. ברישיון. תרשים: Mikael-Haggstrom
בעיות שינה: מחצית הישראלים סובלים מנחירות
האם גם אתם סובלים מנחירות?  נרדמים על ההגה ? סובלים ממחסור בשעות שינה ? אתם לא לבד. 29% מהישראלים, במיוחד בוגרים מדווחים על בעיות שינה, 50% מהישראלים סובלים מנחירות, 58% דיווחו כי לא ישנים מספיק בלילה, 20% דיווחו כי הם לא ישנים עם בני זוגם בגלל נחירות.

ממצאי מחקר חדש שפורסם על ידי חברת פיליפס בהתבסס על תוצאות סקר שנערך עבורה על ידי באמצעות חברת הסקרים MARKET WATCH  מעלה ממצאים מרתקים באשר להרגלי השינה של הישראלים.
המחקר והסקר שכלל מעל 500 נבדקים שהיוו מדגם מייצג של הציבור הישראלי הבוגר מעל גיל 18, נערך לקראת השקת מכשיר סי-פאפ לטיפול בבעיות דום נשימה בשינה מתוצרת פיליפס.
ממצאי המחקר מעלים מספר ממצאים מרכזיים באשר לבעיות השינה מהן סובלים הישראלים ושיעור שכיחותן באוכלוסייה הבוגרת:
  • – מרבית הישראלים ישנים מעט מידי – שני שליש מהנשאלים השיבו כי הם ישנים בין 6 ל-7 שעות בלילה ואילו 58% דיווחו כי הם לא ישנים מספיק שעות בלילה.
  • – שיעור ניכר של מעל שליש מהישראלים דיווחו כי פרק הזמן הנדרש להם להרדם הוא מעל 20 דקות.
  • – רוב מכריע של הנשאלים סבורים כי השינה פוגעת בבריאות באופן ניכר ו-80% סבורים שחוסר שינה פוגם בתפקודים חברתיים, ניהוליים ושכליים כמופגיעה בזיכרון, ביכולת ניהול הזמן,  ביחסי המשפחה, יחסים חברתיים ומיניים.
  • – כשליש מהנבדקים דיווחו כי בעיות שינה גורמות להן לפגיעה ביעילות במשך 6 ימים או יותר מידי חודש. מעל 40% סבורים כי הפרעות השינה גוררים חוסר יעילות שלהם בעבודה למשך 3 עד 6 ימים מידי חודש.
  • – 29% מהנשאלים השיבו כי הם חווים בעיות והפרעות שינה. 4% דיווחו על דום נשימה בעת השינה כאבחנה קלינית בה אובחנו
  • – 80% מהנשאלים השיבו שהם מתעוררים בין פעם אחת למעל 4 פעמים מידי לילה
  • – 50% דיווחו שהם נוחרים. שליש מהנשאלים מתעוררים בלילה בעקבות נחירות של בן/בת הזוג  ו-20% דיווחו כי נחירות של בן הזוג גורמות להם לישון בנפרד ממנו

דילוג לתוכן