משרד הבריאות: הימנעו מבקבוקי תינוקות עם ביספינול A

בהודעתו המליץ המשרד להורים להמנע משימוש בבקבוקי פלסטיק המכילים BPA להאכלת ילדים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
בקבוק פלסטיק להאכלת התינוק. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2.5 -By-sa. צילום: Michael Jastremski

משרד הבריאות  מודיע להורים: להימנע מבקבוקי תינוקות עם ביספינול A

בהודעה שפורסמה לאחרונה על ידי משרד הבריאות הישראלי הצטרף, לפי עקרון הזהירות המונעת למדינות כמו קנדה והודיע על המלצתו להורים שלא להשתמש  בבקבוקים להאכלת תינוקות אשר עשויים מהחומר פוליקרבונט אשר מכיל  ביספינול BPA  – Bisphenol–A. בקבוקים אלה אשר מיוצרים מהחומר פוליקרבונט מסומנים באמצעות משולש חיצים ובתוכו המספר 7.  ביספינול A הינו חומר נפוץ אשר נעשה בו שימוש כאבן בניין בסיסית (מונומר) בעת הכנת פלסטיק קשה שקוף (פוליקרבונט), בעת ייצור מוצרים שונים וביניהם בקבוקי תינוקות.

עוד מתייחסת הודעת משרד הבריאות לכך שמחקרים חדשים הראו שהחומר בעל פוטנציאל להשפעה על המערכת ההורמונאלית, גם כשהחומר הוא בריכוז נמוך. יחד עם זאת מדגיש המשרד כי בישראל לא קיים איסור כולל על שימוש בחומר ביספינול A במוצרים אשר באים במגע עם מזון ושתייה ומדגיש כי למרות שקיימים תקנים בעולם המגדירים שיעור חשיפה מקסימלי לחומר, הנתונים בעולם, לא מצביעים על השפעה של ביספינול a  בריכוזים נמוכים על בני אדם והנושא מצוי בבחינה מחקרית ורגולטורית-רפואית עדיין.

לפיכך, הודיע משרד הבריאות כי לאור הזהירות המונעת, הוא ממליץ להמנע משימוש במוצרים אלה בבקבוקי תינוקות בשל הסיכון לחשיפה של הציבור לריכוזים "לא גבוהים" של החומר כתוצאה משימוש במוצרים המכילים ביספינול A .

חימום בקבוק הפלסטיק שמשמש להאכלת התינוק בדרכים שונות כמו ע"י הכנסת מים חמים לבקבוק או חימום המזון או השתייה בתוך הבקבוק במיקרוגל, הינו גורם מרכזי להשתחררות של ביספינול A אל תוך האוכל או השתייה של התינוק.

לכן, משרד הבריאות ממליץ, על מנת לעזור להורים להפחית את חשיפת התינוק לחומר, להקפיד על הפעולות הבאות:

 

1. לא להשתמש בבקבוקים שרוטים או בבקבוקים בלויים ושחוקים

2. להמנע מחימום של הבקבוק באמצעים כמו מכשיר המיקרוגל.

3. בעת הכנת פורמולה לתינוק : עוד בטרם ערבוב המים שרתחו עם האבקה, ממליץ משרד הבריאות להורים לתת מומלץ לתת למים להתקרר בכלי שלא מכיל BPA  ולעשות שימוש במים פושרים על מנת להכין את הפורמולה בבקבוק.

החל בחודש יולי 2011 בהתאם להוראת משרד הבריאות, יפסיקו בתי החולים להשתמש בבקבוקים המכילים ביספינול a בעת האכלת תינוקות ויילודים.

 

דילוג לתוכן