בקרוב: בדיקת קורונה ביתית מפוקחת בוידאו

האם בקרוב חולי קורונה שנדבקו במחלה יוכלו לבצע בדיקת קורונה ביתית מפוקחת בוידאו וכך להפוך לחולים מוסדרים ורשומים ?

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
מטושים לבדיקות קורונה. יוחלפו על ידי בדיקות רוק במבחנה. צילום: Vesna Harni Pixabay

כיום רבים מחולי הקורונה נמנעים מביצוע בדיקות ביתיות בשל תורים ממושכים ובעיות שונות. בקרוב ייתכן ותאושר בדיקה מפוקחת בוידאו למי שחלה, מתוך כתלי ביתו על מנת לאשרו כחולה קורונה. כך על פי ההערכות.

בקרוב חולי קורונה שנדבקו במחלה יוכלו לבצע בדיקת קורונה ביתית מפוקחת בוידאו וכך להפוך לחולים מוסדרים ורשומים. פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא תאר היום את הצפי לפעילות החדשה. את הדברים הוא תאר בישיבתה של ועדת הבריאות בכנסת שעסקה בנגיף הקורונה. הפרופסור זרקא ציין כי במשרד הבריאות מתעתדים להרחיב את עמדות בדיקת הקורונה.

 

איך תתבצע הבדיקה הביתית המפוקחת לקורונה בוידאו צ'ט?

בנוסף, לדבריו, תקודם בדיקת קורונה ביתית מפוקחת בוידאו מול משרד הבריאות. הפרופסור זרקא ציין כי משרד הבריאות נערך מול חברות שונות בנושא זה. לדבריו בקרוב יבקש משרד הבריאות מוועדת הבריאות של הכנסת לאשר תקנות חדשות. תקנות אלה יאפשרו למשרד הבריאות לאשר בדיקה ביתית לאיתור קורונה דרך וידאו צ'אט. כך, אנשים אשר נרשמו, זוהו באופן אמין ונבדקו ואשר נמצאו כחיוביים לקורונה ירשמו כחולים רשומים שתעוד מחלתם תועד במערכת. לרישום זה השלכות שונות, ולכן ישנה חשיבות לרישום אותם חולים ותיעוד מצב המחלה והחלמתם.

ההליך יתבצע באופן הבא: אדם שירצה לערוך בדיקה יתקשר למוקד מיוחד בעזרת שיחת טלפון או יישומון בטלפון הנייד החכם. בעקבות זאת תיפתח שיחת וידאו צ'אט – שיחת וידאו. בשיחה המוקדן מטעם משרד הבריאות (ככל הנראה חברה שהוסמכה מטעמו) יזהה את הנבדק למול תעודת הזהות שלו ופרטים מזהים אחרים. המוקדן ישגיח על ביצוע הבדיקה וההליך באופן תקין ויבצע תיעוד של תוצאת בדיקת הקורונה.

דילוג לתוכן