בקרוב: פונדקאות גם לחד-מיניים ולרווקים

תזכיר של משרד הבריאות: ממליצים לאשר פונדקאות גם לחד מיניים ולרווקים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
בדיקת אולטרסאונד לבחינת התפתחות העובר בהריון. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Nevit Dilmen

תזכיר של משרד הבריאות : פונדקאות גם לרווקים ורווקות ולא רק לבני זוג יסלול את הדרך להקמת משפחה לזוגות חד מיניים

האם המצב האבסורדי בו זוגות חד מיניים או רווקים המעוניינים ליצור משפחה בישראל ולממש את זכותם לגדל ילדים יסתיים בקרוב ? האם ישראל קרובה לתום המצב המביך בו רווקים וזוגות חד מיניים נאלצים להוציא מאות אלפי שקלים, לשחת מזמנם, מרצם ולבזבז משאבים יקרים כדי להנות משירותי פונדקאות בחו"ל, ולהביא לאחר הלידה את הילדים ארצה ?

תזכיר חוק של משרד הבריאות ממליץ לאפשר פונדקאות לגבר או אישה יחידים, מה שיאפשר גם לזוגות חד מיניים ולרווקים ולא רק לבני זוג להנות מהזכות ליצור משפחה באופן שיוויני. בנוסף, קובע התזכיר תשלום מירבי של עד 160 אלף ש"ח לפונדקאית בישראל בכדי למנוע עלייה דרמטית של המחירים עקב ההיצע הרב ובכך לפגוע בהורים הפוטנציאלים שיתקשו לגייס סכום משמעותי. 

על פי התזכיר נשים פונדקאיות יידרשו להיו כאלה שיש להן לפחות ילד אחד. על פי התזכיר של משרד הבריאות ההורים המבקשים להביא ילדים באמצעות פונדקאות, נדרשים להיות ללא הרשעה פלילית בגין עבירה שעשויה להוות סיכון לשלום הילד. 

ח"כ יעל גרמן, שרת הבריאות אשר הובילה את המהלך שזוכה לתמיכה רבה בציבור, צפויה להגיש לבית המחוקקים את התיקון לחוק בתוך שבועות ספורים ובכך להניח את המסד לזכות שוויונית זו שתסייע  לרבים הסובלים מחוסר יכולת להנות מהורות ומשפחה וביניהם כאמור רווקים או רווקים ובהם גם חד מיניים . 

דילוג לתוכן