בריאות בפסח: דיאטה ואימון אחרי ליל הסדר

בריאות ודיאטה בפסח: כיצד לחזור להוריד במשקל לאחר ליל הסדר ? איך לשמור על המשקל במהלך חג הפסח ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
סיבים תזונתיים בירקות ופירות- פחות אפקטיביים? כל הזכויות שמורות לפורטל הדוקטור.

עיצות בריאותיות ותזונתיות לשמירה על המשקל ולהורדת משקל לאחר ארוחת ליל הסדר המסורתית

לאחר ארוחת ליל הסדר מידי שנה בחג הפסח, ובמהלך חג הפסח, לאחר רצף ארוחות וצריכה קלורית מרובה, חשים רבים צורך עז לכפר על חטא האכילה העודפת בחג ולהתחיל בדיאטה או לפחות לנסות לנקוט באמצעים שונים שיאזנו מעט את העלייה במשקל ויסייעו להם לשרוף קלוריות עודפות שנצברו במאגרי השומן בעקבות הארוחות המפתות. להלן מספר עיצות וטיפים בריאותיים למי שמעוניין להוריד במשקל את עודפי המזון שהכניס לגופו במהלך ליל הסדר הפותח את חג הפסח "המפטם" ובארוחות שלאחריו.  

1. פעילות גופנית- ביום שלאחר ליל הסדר, צאו לטיול עם המשפחה שיכלול צעידה של לפחות שעה רצופה לכל כיוון אל יעד מעניין. העדיפו טיול או פעילות גופנית כלשהי כמו צעידה על פני הגעה לנקודה מסוימת לשם ארוחה בלבד. במהלך ימי החג שלאחר מכן, צאו מידי יום להליכה עם בן או בת הזוג, או עם אחד הילדים כבילוי זמן איכות משותף, לפחות למשך חצי שעה מידי יום. כך תורידו את הקלוריות העודפות מארוחת ליל הסדר, ותשפרו את בריאותכם. זיכרו: גם לאחר שסיימתם לעשות פעילות ספורטיבית גופכם ממשיך לשרוף קלוריות. בנוסף, פעילות גופנית קבועה תסייע לפיתוח ושמירה על מאסת שריר כלשהי שגם היא אחראית על צריכה קבועה של אנרגיה שאנו שורפים הסייעים לשמירה על המשקל.

2. הימנעו מתוספת של מצות לארוחה או מאכילת מצות כנשנוש בין הארוחות. צמצום למינימום של אכילת מצות במהלך חג הפסח, עשוי לשפר את המאזן הקלורי שלכם ולמנוע מכם צבירה של אלפי קלוריות מיותרות.

3. הגיעו לארוחות שנערכות במהלך החג, לא רעבים. לשם כך תוכלו לשתות כוס מים לפני תחילת הארוחה, לאכול מעט מרק ירקות מזין, או לאכול מנה של ירקות או אפילו פרי לפני הארוחה. זאת על מנת להפחית את הצריכה הקלורית במהלך הארוחה באופן שיסייע להפחתת הקלוריות במהלך חג הפסח, ועל מנת לפצות על עודף האוכל שבליל הסדר.

4. אם אתם מרבים לצרוך בשרים, לצאת למנגל "על האש" ונהנים לעיתים תכופות ממטעמי בשר- מעטו לאחר ארוחת החג בכך. מעטו לצרוך בשר אדום ובמיוחד בשר אדום שמן ומעובד בארוחת שלאחר ארוחת ליל הסדר. בשר אדום עתיר שומן ובשר אדום מעובד, עתיר נתרן וחומרים מוספים נמצא במחקרים כקשור לסיכון מוגבר למחלות לב, שבץ, התקפי לב, דום לב וכו'. שמרו על איזון והקפידו שלא לאכול הרבה בשר. במהלך החג, במקום מזונות המבוססים על בשר אדום, מוטב להכין תבשילים של דג, פשטידות או מאכלים על בסיס ביצים (רצוי ללא חלמון) ואם כבר לבשל מנות בשריות אז מאכלי בשר לא מעובד, לא שמן, בכמויות קטנות בתפריט תזונתי המערב ירקות, יותר קטניות ודגנים מלאים בתבשיל, וכן ניתן להשתמש בתחליפים צמחים שמהווים מקור חלבונים חלופי מצוין לבשר- כמו טופו בפרט או סויה בכלל.

דילוג לתוכן