בריאות השיניים כנגד מחלות לב

מה הקשר בין בריאות השיניים לבין מחלות לב קרדיו- וסקולריות? בסקר בריאות בסקוטלנד נבחנו 11,869 נבדקים –גברים ונשים בגיל ממוצע של 50, החיים באיזור סקוטלנד אשר השתתפו בסקר הנוגע לבריאות הלב. במחקר נותחו תשובות המשתתפים בנושא הרגלי בריאותם כדוגמאת פעילות ספורטיבית ושמירה על היגיינת חלל הפה, כמו גם רקע רפואי של החולים בהקשר של מחלות לב (קרדיו וסקולריות), ולחץ דם.

צחצוח שיניים, זיהומים והסיכוי למחלות לב

שמירה על בריאות חלל הפה חשובה. לצד תרופות וטיפולים מקובלים ותרופות טבעיות לטיפול בדלקות חניכיים ישנה חשיבות להגיינת חלל הפה. מחקרים קודמים מצאו קשר הדוק בין מחלות ובעיות בחניכיים למחלות שונות ובהם לבעיות לב. ממצאי מחקר זה, שפורסמו בכתב העת  British Medical Journal -BMJ , העלו כי הנשאלים אכן שמרו על היגיינת חלל הפה באופן סביר. כ-70% השיבו כי הם נוהגים לצחצח שיניים פעמיים ביום ומגיעים לביקורת רפואית אצל רופא שיניים אחת לחצי שנה בקירוב.

לב. מקור: ויקיפדיה. צילום:Ekko
לב. מקור: ויקיפדיה. צילום:Ekko

הממצאים החשובים עלו מניתוח תוצאות המחקר שהעלו כי משתתפים שדיווחו על היגיינה נמוכה של חלל הפה – כלומר כאלה שצחצחו שיניים לעתים רחוקות מאד או אף פעם, היו בעלי סיכון מוגבר לחלות במחלות לב- קרדיו-וסקולריות ולתגובות דלקתיות Inflammation, בהשוואה לאנשים שצחצחו על בסיס קבוע.

הקישור למחקר המצביע על קשר בין בריאות השיניים והיגיינת חלל הפה לבין סיכון למחלות לב