בריאות חניכיים משפרת את פוריות האישה

בריאות השיניים והחניכיים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa. מאת: Josconklin
בריאות השיניים והחניכיים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa. מאת: Josconklin

מחקר חדש מצביע על השפעה שלילית של מחלות חניכיים על סיכוי ההתעברות

רוצה להכנס להריון? נקי את השיניים והחניכיים. מחקרים קודמים העלו כי קיים קשר בין השמנה לסיכוי מופחת לנשים להכנס להריון. כעת ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שמחלות חניכיים הנגרמות משמירה לקויה על היגיינת חלל הפה, השיניים והחניכיים, פוגעות בסיכויי ההתעברות של נשים ומאריכות את משך התקופה שלוקח לאישה להכנס להריון בחודשיים, בממוצע.

לראשונה, חוקרים בתחום הפוריות הראו כי מהמועד שבו אישה מתחיל לנסות להרות, היגיינה ירודה של חלל הפה עלולה להיות בעלת השפעה משמעותית על הזמן שייקח לאישה להיכנס להריון.

ממצאי מחקרים קודמים העלו כי מחלות חניכיים ושיניים קשורות לסיכון מוגבר למחלות לב, סוכרת, ליקויים נשימתיים, סיבוכים בהריון ועוד. ממצאי המחקר הנוכחי המעידים על הקשר בין היגיינת חלל הפה וסיכוי ההתערבות פורסמו בכנס השנתי בנושא פוריות בשוודיה, בהתבסס על בחינת נתונים של מעל 3,700 נבדקות בהריון.

ממצאי המחקר העלו כי משך הזמן שלקח לנשים עם בעיות חניכיים להכנס להריון היה בממוצע שבעה חודשים, בעוד שנשים ללא בעיות חניכיים התעברו בתוך חמישה חודשים בלבד.

ממצאי המחקר העלו עוד כי לנשים שאינן לבנות, אשר סבלו מבעיות חניכיים, נמשכה התקופה שעד ההתעברות כשנה. הסיכון שלהן להתעברות מאוחרת היה 13.9% בעוד שהסיכון של נשים שאינן לבנות, ללא מחלות חניכיים לעיכוב ההתעברות, היה רק 6.2%.