בריאות לכבוד היום הראשון של האביב

פעילויות פנאי בריאות והנאה לרגל היום הראשון של האביב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
פריחת אביב. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה.

פעילויות פנאי ובריאות לרגל היום הראשון של האביב

היום 20 למרס הוא יום השוויון האביבי. יום זה הוא היום הראשון של האביב.
תחילת האביב מצוינת ביום זה שחל היום משום שהשמש חוצה את קו המשווה, כבר היום 20.3.2012 בבוקר. היום הראשון של האביב – יום השיוויון מכונה Vernal Equinox – שמורכב משתי מילים שמשמעותן שיוויון בלילה ופריחה- מפאת היות היום מסמל את תחילתו של האביב וסיום החורף והנקודה בה הלילה שווה ליום. 

להלן מספר פעילויות פנאי ובריאות שתוכלו לעשות לבד או עם המשפחה לרגל היום הראשון של האביב :

1. קחו את החברים הקרובים, בן או בת הזוג, המשפחה או צאו לבד לבילוי באחת משמורות הטבע לראות את הפריחה ואת הזרימה בנחלים לקראת בואו של האביב. חשיפה ממושכת לטבע, לצמחיה, לסביבה ירוקה בכלל ויציאה אל חיק הטבע במיוחד עם סביבה חברתית תומכת עשויה לשפר את החוסן הנפשי, לחזק את תחושת הסיפוק מהחיים, מסייעת להתמודד עם אתגרים נפשיים ו"מאווררת" את הגוף והנפש, מעצימה, ותורמת לבריאות ולרווחה הפיזית והנפשית, כפי שהוכח במחקרים רבים.

2. הכינו לכם ולמשפחה ארוחת צהריים אביבית על טהרת המזון הבריא והצמחוני כמו ירקות ופירות, דגנים ולחמים מלאים. אכלו בריא בצוותא, באיטיות ובסביבה נוחה. תזונה בריאה מחזקת את הבריאות הכללית, מעצימה את המערכת החיסונית ותורמת ליציבות הנפשית ולאיזון הרגשי.

3. צאו מן הבית או מן המשרד לסביבה עבודה נינוחה אביבית ופורחת לבצע פעילות גופנית במשך מעל 30 דקות. פעילות גופנית ביום הראשון של האביב יכולה לשפר את מצב הרוח שלכם, ולהביא אתכם להתחיל בפעילות גופנית קבועה שהוכחה כמסייעת לתפקוד הפיזי ולבריאות הנפשית.

4. פנקו את עצמכם ביום מיוחד של שיפור המודעות העצמית והרוחנית שלכם, באמצעות פעילות העשרה, שיעור או קורס שיעניק לכם תובנות, יעצים אתכם, יסייע לכם לשפר את המודעות העצמית, יעזור לכם להפחית מצוקות ולחצים, יאיר את יומכם ויזרע בו זרעי אביב שיסייעו לכם להתמודד טוב יותר עם האתגרים, הסטרס והדריכות בחייכם, פעילות שתסייע לכם לשפר את יכולות התקשורת הבינאישית, את ההבנה וההיכרות עם עצמכם, את היכולת לשתף, להעניק, לחלוק, ולהתעצם כמו שיעור ללימוד טכניקת מדיטציה, יוגה או טיפול דיקור סיני. ממצאי מחקרים שהפרסמו בעשורים האחרונים העלו כי טכניקות אלה ואחרות עשויות לסייע להעצמה נפשית ולשיפור התפקוד הפיזיולוגי.

דילוג לתוכן