בריינפופ ישראל בעברית

בריינפופ ישראל או בריינפופ בעברית הינו פלטפורמה שהונגשה לגולשים בשפה העברית המיועדת לתושבי ישראל ללמידה והעשרה בתחומי דעת שונים. בריינפופ או ברינפופ הינו כלי לימוד דיגיטלי המאפשר למידה פעילה במגוון עזרים. ברינפופ מציע זאת באמצעות סרטונים מאוירים, מערכי שיעור, חידון, שאלות ותשובות, אתגר והסברים על תחומי דעת שונים. בריינפופ כולל בתוכו כמערכת למידה תכנים מגוונים. זאת בשונה ממערכות למידה מרחוק שאליהן נוסכים המשתמשים תכנים. למשל תוכנת קהוט אליה מעלים משתמשים חידונים. או למשל מערכת למידה מרחוק לסטודנטים באוניברסיטאות או מכללות כמו מערכת מודל- Moodle.

בריינפופ באנגלית BrainPOP הינו פלפורמה אינטרנטית חינוכית שנהגתה בשפה האנגלית בסוף המילניום על מנת להעשיר ילדים ולהסביר להם בתחום הבריאות והרפואה.

מהו אתר בריינפופ ישראל בעברית? איך משתמשים בBrianPOP? מהם הנושאים המוצעים  בו בעברית? איך עובדים עם האתר בתחומים השונים ?

האתר החינוכי BrainPOP בארצות הברית החל בכך שהעניק הסברים לחולים צעירים על מחלותיהם. תחומי הדעת הראשונים באתר בריינפופ היו בתחום הבריאות והרפואה. עם זאת לאור הצלחתו הרבה, האתר התרחב גם לתחומים אחרים וביניהם מדעים, תרבות, גאוגרפיה, מוזיקה.

אז מהו אתר בריינפופ ישראל בעברית ומתי החל?  לאחר הצלחה לה זכתה הפלטפורמה בארצות הברית הגיע בריינפופ ישראל לקהל דובר העברית בשנת 2005. מלבד בריינפופ בשפה העברית, הוא מוצע בשפה הספרדית, הסינית והצרפתית. כאמור, שפת המקור של בריינפופ היא אנגלית.

נושאי בריינפופ ישראל בעברית וכניסה לאתר. גם בתחומי המדע והבריאות. צילום: pixabay Konstantin Kolosov
נושאי בריינפופ ישראל בעברית וכניסה לאתר. גם בתחומי המדע והבריאות. צילום: pixabay Konstantin Kolosov

כניסה מהירה לאתר בריינפופ בעברית

בריינפופ בישראל: כניסה מהירה לאתר בריינפופ בשפה העבריתhttps://il.brainpop.com

חלק מתכני בריינפופ באתר מונגשים ללא תשלום על בסיס יומי וקבוע. עם זאת רבים מתכניו כרוכים בהרשמה בתשלום. על מנת להשתמש במלוא שירותיו של בריינפופ יש להרשם אליו. השימוש באתר כרוך בתשלום דמי מנוי.

עם זאת ארגונים שונים מאפשרים את הכניסה והשימוש באתר ללא תשלום. כך למשל תלמידים ומורים יכולים במקרים מסוימים להנות מתכני בריינפופ ללא תשלום. זאת במסגרת מינוי בית ספרי למשל.

בריינפופ- הזדהות משרד החינוך.  ניתן להכנס לבריינפופ דרך הזדהות משרד החינוך:

https://www.brainpop.com/he/partners/moe/idp.php?refer=/

שימוש בבריינפופ באנגלית. למעוניינים ניתן להנות מתכני בריינפופ גם בשפה האנגלית. גם בשפה האנגלית מוצעים תכנים חינמיים אל מרבית התכנים בתשלום.

לכניסה לכלל התכנים יש לבצע הרשמה. כניסה מהירה לבריינפופ באנגלית: https://www.brainpop.com

תכני בריינפופ בישראל בעברית בתחומי דעת מגוונים

התכנים המוצעים בבריינפופ בארצות הברית הם מגוונים וכוללים תחומי דעת נרחבים ותוכן נרחב. בריינפופ ישראל מציעה את התכנים הללו ותכנים מותאמים בישראל לקהל דובר העברית.

תכנים אלה עוסקים בתחומים שונים. להלן קטגוריות תחומי בריינפופ להנאתכם, לרבות קישור לכל תחום קטגוריה:

  1. בריאות – תחום זה מציע תוכן בנושאי אוריינות בריאותית, חושים, מחלות ופציעות. עוד מציע התוכן בתחום הבריאות בבריינפופ מידע על המוח והתנהגויות עצביות, מערכות בגוף האדם, ספורט וכושר גופני, תורשה, גדילה והתפתחות.
  2. מדעים – תחום הכולל נושאים כמו אנרגיה, חלל, חומרים, אקלים, כדור הארץ, עולם הצומח, תפקוד התאים, מדענים מפורסמים ועוד.
  3. מוזיקה ואמנות – תחום זה מציע תוכן בנושאי ספרות, שירה, אמנות חזותית, כלי נגינה, אמנויות הבמה ועוד.
  4. מתמטיקה – תחום זה מציע תוכן בנושאי אלגברה, הסתברות, מספרים ופעולות חשבון, גאומטריה, שברים ועוד.
  5. חברה ותרבות– תחום זה כולל נושאים כמו תקשורת, קולנוע, אישים, כישורי חיים, חגים ומועדים, כלכלה וחינוך פיננסי, אדם ועולמו, תרבויות עתיקות, נשים בהיסטוריה ועוד.
  6. טכנולוגיה – תחום זה מציע נושאים כמו מחשבים, טכנולוגיות רפואיות, תחבורה וחלל, העולם הדיגיטלי ועוד.
  7. מולדת וגאוגרפיה – תחום זה כולל נושאים כמו היקום ומערכת השמש, החברה הישראלית ואזרחות, מזג האוויר ואקלים ועוד.