ברכה ליום כיפור – 3 מכתבי איחולים קצרים

ברכה ליום כיפור - 3 מכתבי איחולים לחג עם טקסטים לברכת גמר חתימה טובה ליום כיפורים, סליחה והתנצלות, צום קל ועוד

שי לביא

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
ברכה ליום כיפור - 3 מכתבי איחולים קצרים. צילום:Pxabay Anna Larin

ברכה ליום כיפור או איחולים ליום תענית זה נהוגים בקרב יהודים בישראל ובתפוצות. לפניכם הצעות לשלושה נוסחים של ברכה ייחודית ליום כיפור. תוכלו להשתמש בברכה כפי שהיא כדי לשלוח למישהו יקר לליבכם כפי שהיא. ותוכלו גם לשכתב, לערוך או לשלב מהברכות. בכל מקרה כדאי להוסיף לברכות גוון אישי. נוכל למשל לשלב בתוך הברכה ליום כיפור המפורטת, מילים מהלב על צער שלנו לגבי פירוט פגיעה ספציפית שפגענו. נוכל לשלב דגשים על בקשת סליחה כללית על התנהגות שפגעה בצד השני.

נהוג לשלב באיחולים לכיפור ברכת סליחה לחברה או לחבר. יש אף כאלה שמשתמשים בברכה ליום הכיפור כמכתב סליחה. כלומר משתמשים בהזדמנות של יום הכיפור בו נהוג לבקש מהזולת סליחה ולהתנצל על התנהגות לא ראויה בין אדם לזולתו. כך, נוכל להפוך את הברכה ליום כיפור בווטסאפ, SMS או במייל, בכרטיס ברכה או מכתב למכתב בקשת סליחה.

ברכה ליום כיפור – 3 ברכות קצרות וייחודיות

נוכל לעשות זאת כאשר לצד ברכת צום קל וחתימה טובה נשלב תכני מכתב סליחה מרגש. זאת בין אם מדובר ביצירת ברכה ליום כיפור שתהווה מכתב סליחה לאישה, בת הזוג, מכתב סליחה לבן הזוג, חבר או בעל, בקשת מחילה מחבר, ידיד או בן משפחה. או להתנצל כך במכתב סליחה לאמא, לאבא, לאח או לאחות וכו.

אולי יעניין אותך גם:

 

רבים מבקשים לשלב בברכה ליום כיפור גם התנצלות, מעין מכתב סליחה, לצד ברכה לשנה טובה וחתימה טובה וצום קל. נוסח הברכה לכיפור המובאת כאן בחלופות השונות מציע טקסט הכולל בקשת סליחה, הבעת חרטה וזאת לצד ברכה ואיחולים לחג הכיפורים.

ביום הכיפורים נהוג לברך זה את זה בברכות הנוגעות לחתימתו של אדם בספר החיים לאחר יום כיפור. יש המשלבים גם ברכות לגבי השנה החדשה שכן ראש השנה סמוך ליו הכיפורים.

ברכה ליום כיפור – שלוש ברכות ייחודיות

ברכה ליום כיפור יכולה לכלול דגשים שונים. לפניכם מפורטים שלושה מכתבי איחולים לכיפור. הללו כוללים טקסטים ייחודיים לברכת גמר חתימה טובה ליום כיפורים, סליחה והתנצלות, צום קל ועוד.

ברכה ייחודית ליום כיפורים

אברכך ליום הכיפור בברכת גמר חתימה טובה ויום כיפור מבורך. שיהיה לך צום קל. ששמך יכתב בספר החיים לטוב ולחסד. שחייך ימלאו הצלחה, בריאות ואהבה.

וביום הכיפורים, אין המקום מכפר על חטאים בין אדם לרעהו ולכן אבקש את סליחתך. אני מצטער.ת על כל פגיעה שפגעתי בך. לא הייתה לי כוונה לצער, לעוול או לפגוע.

סליחה על שפגעתי ביודעין או ללא כוונה ומודעות. סליחה כל שלא הייתי עם קשב מספיק לרצונות, הצרכים והמילים שלך. מצטער.ת על שהייתי קשה, לא ויתרתי, לא העצמתי, לא ראיתי את הטוב, פגעתי, גרמתי לך סבל, העלבתי, הקטנתי, קיפחתי, לקחתי ולא נתתי די.  סליחתי שלוחה אליך!

צום קל וחתימה טובה!

ברכות מרגשות וסליחה לכיפור

גמר חתימה טובה וצום קל. אני מאחל.ת לך מעומק הלב יום כיפור מעמיק של התבוננות עצמית ומודעות, צמיחה והתעצמות. שתדע.י לסלוח לעצמך ולאחרים, ושהאור, השמחה והחיוך תמיד יהיו בחייך.

אני מבקש.ת סליחה אם פגעתי בך. אם אמרתי דברים לא נעימים, אם העצבתי או הכעסתי אותך. אני מתנצל.ת על כל חטא ומעשה שעשיתי כלפיך, ומבקש את סליחתך.

התנצלותי הכנה שלוחה מעומק לבי על אם לא התעניינתי מספיק, לא הבעתי מספיק הערכה וכבוד, לא ביטאתי את חיבתי והאכפתיות.

אני מבקש סליחה על אופן פוגעני בו ביטאתי דברים, על התעקשות מיותרת, העדר אהבה ונתינה, ויכוח או כעס כלפיך. סליחה!

 

ברכה ליום כיפור – קצרה ויפה

חתימה טובה ויום כיפור מבורך. שיהיה צום קל.

אאחל לך ולאהוביך שתכתבו לספר חיים טובים ולשלום.

שהשנה תהיה לך ולבני המשפחה מלאת שמחה, אהבה, בריאות ושפע.

שתזכו להצלחה והנאה, הגשמה עצמית ושיגשוג.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן