ברכה לקבלת ספר תורה

לתלמידי כיתה ב’ נוהגים להעניק חומש – ספר תורה בכיתה ב’. הורים רבים תוהים מה לכתוב בדברי הברכה לקבלת ספר תורה או חומש. רבים תוהים האם לכלול בברכה מרכיבי איחולים רגשיים, אישיים, הוריים רגילים. או לפרט בה ברכות המתייחסות לערכים דתיים, מסורת ומורשת.
ברכות לקבלת ספר תורה לילד בכיתה ב' או ילדה במאורע חגיגי זה. צילום:Pixabay-Stocksanp
ברכות לקבלת ספר תורה לילד בכיתה ב’ או ילדה במאורע חגיגי זה. צילום:Pixabay-Stocksanp
לפניכם מספר נוסחים לברכה לקבלת ספר תורה כיתה ב’ – תנ”ל – חומש. הללו כוללים נוסחים שיכולים למי שרוצה להתייחס להיבטים ערכיים, מסורת ודת. וגם למי שרוצה לכתוב איחולים אישיים, ללא אזכורי דת ומסורת בברכה לילד לקבלת ספר תורה או לילדה, במאורע זה. כלומר מתוארים לפניכם תכנים מסוגים מגוונים המתאימים לקהל שונה.

ברכה לקבלת ספר תורה

בין אם כותבים ברכה חילונית לקבלת ספר תורה כיתה ב’ ובין אם ברכה בעלת אופי מסורתי או דתי; הנוסחים כתובים בלשון זכר לילד המקבל את ספר התורה לצרכי נוחות בלבד אך מכוונים לילדות ולילדים כאחד.

לפניכם מפורטים שלושה נוסחים של ברכה לקבלת ספר תורה. טקסט זה כולל ברכה לילד או ילדה לקבלת ספר תורה בכיתה ב’ בברכות עם חיבור לערכי מסורת ישראל וגם ברכה חילונית.

ברכה לקבלת ספר תורה עם חיבור לערכי המסורת

ילד אהוב שלנו
במעמד זה של קבלת ספר התורה, אתה כבר בוגר ומקבל אותו לידיך לשמור עליו וללמוד ממנו. בתורה טמונים ערכים רבים חשובים של ענווה, נתינה, תכנון ועשייה, מחשבה ואמונה.
כעת תוכל להפיק תועלת מספר התורה, להעשיר את ידיעותיך ולקרוא על התרחשויות חשובות בתולדות עם ישראל. תוכל להתחבר לערכי מורשת ישראל, ליסודות של העם היהודי, בספר התורה מקודש לעמנו.
אתה ילד בוגר ואחראי, מלא הבנה וחוכמה ואנחנו אוהבים ומעריכים אותך.
ואנחנו בטוחים שתהנה מאד מהספר ותוסיף דעת ותבונה ממנו.

ברכה אישית לקבלת ספר תורה – חומש

ילד יקר שלנו,

לרגל מאורע קבלת ספר תורה זה שלך, נאחל לך הרבה הצלחה, שמחה וברכה.

נאחל לך מעומק הלב שתהנה מסיפורי התורה, תפיק מהם חוכמה ודעת.

מאחלים לך ברכות שתמשיך לעשות חיל, להיות מקסים כמו שאתה. שהערכים החשובים שבספר התורה ימשיכו להיות הערכים וההתנהגויות היפות שלך.

מאחלים לך שתמיד תתברך בסיפוק, התפתחות עצמית ובריאות.

שתחווה הנאה ושמחה עם בני המשפחה ועם החברים עוד ועוד ושהחיוך, האושר והיצירה יהיו תמיד בחיים שלך.

אוהבים אותך.

ברכה חילונית לקבלת ספר תורה כיתה ב’

לילד המקסים שלנו,
מברכים אותך לרגל קבלת ספר התורה. בספר הזה תמצא הרבה סיפורים מעניינים, וכמו תמיד, כאשר תקרא אותם, תזכור לראות את הסיפורים האלה בהגיון הבריא שלך.
מאחלים לך הרבה הצלחה, סיפוק והגשמה עצמית. שתמשיך להיות ילד מקסים, מלא אהבה, עשיה וחיוך. תמשיך להיות מקור אור ואהבה עבורנו, מקור נחת וגאווה, ילד של שמחה, חברות, הצלחה ואהבה.