ג'אנק פוד פוגע בפוריות הגבר

ממצאי מחקר חדש מצביעים על השלכות שליליות של מזון מהיר-ג'אנק פוד על פוריות הגבר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
מזון מהיר. ג'אנק פוד. מקור: ויקיפדיה.ברישיון PD. עיבוד לצילום מאת Mode7

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך כי מזון מהיר- גאנק פוד ועתיר שומנים, פוגע בזרע ומפחית את פוריות הגבר בקרב צעירים

מעוניינים להימנע מבעיות פריון בעת הנסיון להכנס להריון? סובלים מבעיות פוריות ? הפסיקו לאכול מזון ג'אנק פוד עתיר שומנים כמו פיצה, והתחילו להקפיד על תפריט עשיר בדגים, קטניות, ירקות ופירות ! כך לפי ממצאי מחקר חדש שנערך בקרב צעירים שביקש לעמוד על הקשר בין אכילת מזון מהיר לבין פריון לבין איכות הזרע.

החוקרים בחנו ממצאים הנוגעות להרגלי התזונה של הצעירים ודגימות זרע שלהם, וזאת מקרב 188 צעירים בגילאים 18-22 שנבדקו בין 2009 לשנת 2010 .

החוקרים ניתחו את ריכוז הזרע, תנועתיות הזרע ומבנהו ובחנו את הקשר של מדדים אלה למדדים תזונתיים שעליהם דיווחו הנשאלים בנושא תפריטם התזונתי.זאת לאחר קיזוז משתנים מתערבים כמו שימוש בתוספי תזונה, גזע, עישון, משקל BMI, פעילות גופנית ועוד.

החוקרים חילקו את הנבדקים לאחר ניתוח גורמים סטטיסטי לשתי קבוצות:

א.        נבדקים שהקפידו על אורח חיים שכלל תפריט תזונתי מאוזן ושקול יחסית כמו צריכת קטניות, דגנים מלאים, דגים, ירקות, פירות .

ב.        נבדקים שצרכו מזונות בתפריט מערבי אופייני במינון גבוה ולדוגמה בשר מעובד- המבורגרים , מזון מעובד, פיצה, חטיפים, משקאות המכילים ריכוז קלורי גבוהה, ממתקים ועוד.

ממצאי המחקר שפורסמו בכנס השנתי לפריון בפלורידה, ארה"ב, על ידי חוקרים מבית ספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הארוורד היוקרתית העלו כי הנבדקים בקבוצה הראשונה שצרכו מזון בריא יותר, היו בעלי זרע בעל תנועתיות גבוהה יותר בשיעור שבין 7% ל-11% בהשוואה לנבדקים שצרכו מזון מהיר. קשר זה נותר משמעותי גם לאחר קיזוז השפעת הצריכה הקלורית.

עוד נמצא כי נבדקי הקבוצה הראשונה שצרכו מזון באופן שקול ומאוזן כדוגמת דגים, קטניות, מזון לא מעובד, דגנים מלאים, פירות וירקות נמצאו כבעלי ריכוז זרע גבוהה יותר ב63% מנבדקים שצרכו מזון מהיר– לא בריא. קשר זה נמצא מתווך עם הצריכה הקלורית של הנבדקים- כלומר צריכה של מזון מהיר המכיל כמות קלוריות גבוהה השפיעה לרעה על ריכוז הזרע.

דילוג לתוכן