גוף ונפש לנצח דיפאק צופרה

על ספרו של דיפאק צ'ופרה "גוף ונפש לנצח"

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהבריאות ויופי
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: גוף ונפש לנצח
מחבר הספר : ד"ר
מספר עמודים : 321
סוג כריכה: קשה
הוצאת ספרים: מודן, הוצאה לאור

תחום: הזדקנות, גוף ונפש, גופנפש, דיפאק צ'ופרה, רוחניות, כוח המודעות, חווית הנצח, השפעת הגיל, מימוש הפוטנציאל, אובייקטיביות, מודעות, תפיסה, אינטליגנציה, זמן, התנסות, מחלה, מוות, מסיכת החומר, אשליית חוסר הברירה, תעלומת ההזדקנות, הסתגלותלחץ נפשי, סטרס, נשימה, אריכות ימים, גנטיקה DNA והזדקנות.

תקציר:

בספרו "גוף ונפש לנצח" מתאר המחבר ד"ר דיפאק צ'ופרה בפני הקורא את המושגים המסורתיים שיש לבני האדם על הזדקנות, את הנחות היסוד שיש להפרד מהן בדבר היות עולמנו אובייקטיבי, היות גופנו ונשמתנו עצמאיים ונפרדים, ראשוניות החומר ומשניות ההכרה, המודעות כתהליך ביוכימי בלבד, הזמן כקבוע מוחלט בלתי ניתן להימלטות, חיוניותו של הסבל במציאות ועוד ואת המידע המחקרי בנושא הזדקנות.

בהמשך הוא מסביר מה הן הנחות היסוד החלופיות שמאפשרות, לשיטתו, לעכב את השפעת הגיל ולממש את הפוטנציאל הבלתי נדלה שלנו תוך ,רתימת כוח המודעות" בעזרת "צעדים שימושיים לחוות את הנצח", "לשלוט על ההזדקנות" וכך "למלא את ההבטחה של גוף ונפש לנצח". כך הוא עוסק בעולם כפונקציה של תפיסה סובייקטיבית, האדם כיוצר חווית העולם, קיומנו כישויות של מידע ואנרגיה ולא רק חומר, שזירת הגוף והנפש יחדהזדקנות כפונקציה של "מודעות ששכחה איך להתחדש", תפישה כתהליך נלמד, ולא כישות מוחלטת ועוד.

הספר משלב תרגולים בסיום כל פרק ובהם הנחיות מעשיות כיצד לפעול הלכה למעשה על מנת לממש את עיקרי התובנות בדבר מניעת נזקי ההזדקנות ברמה הפיזית והנפשית שהופיעו באותו חלק של הספר המבהיר את התפיסות והתיאוריות ברמה הכללית.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן