ג'ינסנג כנגד עייפות לחולי סרטן

ממצאי מחקר חדש: ג'ינסנג אמריקאי מסייע להפחתת עייפות בחולי סרטן

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

חוקרים: שימוש בצמח ג'ינסנג אמריקאי במשך חודשיים מפחית עייפות הקשורה למחלת הסרטן בחולי סרטן

שימוש בצמח הג'ינסנג הוכח כמסייע להפחתת רמות הסוכר בדם, לחיזוק המערכת החיסונית והפחתת סיכון להצטננויות ושפעת, ולהעלאת החיוניות. במחקר חדש בדקו החוקרים כיצד משפיעה צריכת תוסף אבקת שורש ג'ינסנג אמריקאי טהור על הפחתת תחושת העייפות בקרב אנשים שחלו בסרטן ועברו טיפולים כנגד המחלה ? ממצאי המחקר העלו כי צריכה בכמות גבוהה של ג'ינסנג אמריקאי American ginseng Panax quinquefolius במהלך חודשיים הפחיתה באופן משמעותי תסמיני עייפות בקרב חולי סרטן. זאת באופן משמעותי ומובהק בשונה מנבדקים שקיבלו תרופות פלסבו ללא ג'ינסנג או חומר פעיל אחר והיוו קבוצת בקרה בלבד. 

המחקר נערך על ידי חוקרי מאיו קליניק האמריקאית, בקרב 340 נבדקים שהשלימו טיפולים כנגד מחלת הסרטן, באחד מ40 מרכזים קהילתיים רפואיים. במחקר קיבלו החולים תרופת דמה ללא רכיבים פעילים בהשוואה לקבוצת הניסוי שקיבלה כמוסות תוסף צמח ג'ינסנג אמריקאי במינון של 2000 מיליגרם מידי יום במשך חודשיים. הכמוסות הכילו שורשי ג'ינסנג אמריקאי טחון.

מן הממצאים שהוצגו בכנס ארגון האונקולוגים האמריקאים, העלו החוקרים כי לאחר ארבעה שבועות לא חל שיפור במצב העייפות אולם לאחר שמונה שבועות חל שיפור של 20 נקודות מתוך 100 נקודות בתחושת העייפות של החולים (שיפור של יותר מ20%) ולא נצפו תופעות לוואי.

החוקרים מדגישים את חשיבות רכישת הג'ינסנג בכמוסות או באופן טבעי כך שלא יכילו חומרים נוספים שעלולים להזיק. כך מבהירים החוקרים למשל כי קניה של תוסף ג'ינסנג שאינו "טהור" עלול להיות מזיק דווקא למשל לחולות סרטן השד, כאשר בתהליך העיבוד של הכמוסה על ידי יצרנים מסוימים מעורב אתנול וכך ניתנות לחומר תכונות דמויות אסטרוגן.

 

דילוג לתוכן