גלאוקומה : FDA אישר תרופה להפחתת לחץ תוך עיני

מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לשימוש לטיפול בלחץ תוך עיני מוגבר את תרופת Zioptan

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואת עיניים
טיפול בגלאוקומה ע

מינהל התרופות האמריקאי אישר תרופה להפחתת לחץ תוך עיני בחולי גלאוקומה פתוחת זווית Open Angle Glaucoma


מינהל התרופות והמזון האמריקאי הודיע כי הוא מאשר לשימוש את תרופת הזיופטאן Zioptan של חברת מרק לטיפול בלחץ תוך עיני מוגבר. התרופה מהווה מענה פוטנציאלי לטיפול באיבוד ראייה פוטנציאלי לחולה גלאוקומה מסוג זה. חולים הסובלים מעודף לחץ תוך עיני מצויים לרוב בקבוצת סיכון לפתח את מחלת הגלאוקומה. 

מהודעת מינהל המזון והתרופות עולה כי התרופה אושרה לטיפול בקרב חולי גלאוקומה המתאפיינים בלחץ פנים עיני גבוה מהנורמה- עודף לחץ אוקולרי, לחץ שהינו גורם סיכון למחלת הגלאוקומה. מחלת הגלאוקומה היא הגורם השני המרכזי האחראי לעיוורון בארצות הברית.
מחקר קליניים שארכו עד שנתיים, העלו כי חולים שסבלו מגלאוקומה פתוחת זווית או שסבלו מלחץ תוך עיני וטופלו בזיופטאן בשבעות הערב הראו ירידה בלחץ התוך עיני כבר לאחר שלושה חודשים ושישה חודשים בהתאמה.

אנשים המשתמשים בתרופה עלולים להבחין בהתכהות הקשתית שעלולה להיות לצמיתות וכן התכהות של שמורת העין שעשויה לחלוף. עוד עולה כי המשתמשים בתרופה עלולים לחוות צמיחה מוגברת של ריסים.
ד"ר אדווארד קוקס, מנהל המחלקה למוצרים אנטי-מיקרוביאלים במרכז המחקר להערכת תרופות של מינהל המזון האמריקאי מציין כי אישור תרופת הזיופטן יעניק לחולים שמעליהם מרחפת סכנת עיוורון אופציה טיפולית חלופית.
תרופת הזיופטן ניטלת בצורת טיפות עיניים פעם אחת ביום בערב. התרופה מיוצרת כאמור על ידי תאגיד התרופות Merck

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן