גלולות נגד הריון לטיפול בדימום וסתי חזק

ממצאי המחקר מצביעים על יעילות רבה לגלולות נגד הריון לטיפול בדימום וסתי ממושך או חזק בעקבות מחזור

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות האישהיחסים זוגיים
גלולות למניעת הריון. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Tristanb

מחקר: יעילות של טיפול בגלולות כנגד דימום וסתי חזק וממושך

שימוש בגלולות למניעת הריון יעילה ביותר לטיפול בנשים עם דימום וסתי חמור או הסובלות מדימום וסתי ממושך או דימום וסתי ממושך וחזק גם יחד. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה.

במחקר אשר פורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology, ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של שימוש של חודש, בגלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן ופרוגסטין  Estradiol (E2)  valerate וכן Dienogest , על דימום וסתי משמעותי, דימום וסתי ממושך או דימום וסתי ממושך וחזק.

לשם כך ערכו החוקרים מחקר כפול סמיות עם קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת בו השתתפו 120 נשים בניסוי ו-70 נשים כקבוצת ביקורת שקיבלו תרופות פלסבו. המחקר כלל נבדקות שהיו מעל גיל 18 שסבלו מדמם וסתי בעקבות המחזור החודשי שהיה ארוך במיוחד או עם דימום חזק במיוחד או שילוב של שניהם- דימום חזק וממושך. זאת במשך 7 מחזורים חודשיים בני 28 ימים כל אחד- ובסה"כ 196 ימים.

דמם כבד או ממושך או תכו, הוגדרו לפי כמויות הדם במהלך המחזור החודשי, כמות אירועי הדמם ותכיפותם. החוקרים ביקשו לבחון את השפעת השימוש בגלולות באמצעות המשתנה העיקרי של תגובה כוללת שהוגדרה ככוללת גם הפחתה של מעל 50% מכמות הדם שאבדה לפני השימוש בגלולות למניעת הריון.

ממצאי הניסוי העלו כי גלולות למניעת ההיריון השפיעו על עוצמת הדימום ומשכו. שיעור של 43.8% מהנשים נהנו מהפחתה בעוצמת ומשך המחזור החודשי והדמם הווסתי, בעקבות שימוש בגלולות בהשוואה ל-4.2% מהנשים בקבוצת הביקורת.

מן הממצאים עלה עוד כי בקרב הנשים שהשתמשו בגלולות, ניכרה הפחתה של 64.2% בעוצמת הדימום הווסתי בהשוואה להפחתה של 7.8% בלבד בקרב הנשים שלא השתמשו בגלולות, אלא בתרופות דמה. זאת ועוד, החוקרים מצאו שיפור מובהק במדדים הקשורים לדם כמו המוגלובין, המטוקריט ופריטין, בעוד שהנשים שהשתתפו בקבוצת הביקורת ללא הגלולות לא חוו שיפור כזה.

סיכום הממצאים מצביע על יעילות גבוהה לשימוש בגלולות למניעת הריון המכילות  Estradiol (E2)  valerate וכן Dienogest על נשים בריאות שסובלות מדמם ממושך או חזק בעקבות המחזור החודשי.

 

דילוג לתוכן