גנטיקה ונטייה פוליטית

שמאלני ? מסתבר שיש קשר בין גנטיקה לבין הנטייה הפוליטית שלנו.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהדם טבורי - גנטיקה
גנטיקה. סליל ד.נ.א DNA מקור: ויקיפדיה. באדיבות משרד האנרגיה האמריקני. U.S.Energy Dep

מחקר חדש: גנטיקה ונטייה פוליטית

האם קיים קשר בין גנטיקה ונטייה פוליטית? אכן מסתבר שיש קשר . מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו והארוורד הוביל את החוקרים למסקנה כי נטייה פוליטית נקבעת בחלקה על ידי גנטיקה.

מחקרים קודמים בתאומים זהים כבר תמכו בממצאים דומים שעמדות פוליטיות קשורות לגנים. עכשיו – החוקרים טוענים כי נטייה של אנשים להשתייך לשמאל מבחינה פוליטית קשור לגנים שלנו.

לטענת החוקרים הם הצליחו לבודד את הגן האחראי לנטייה פוליטית ליברלית- מה שמקושר לנטייה פוליטית שמאלנית.

החוקרים השוו מעל 2,500 נבדקים ברמה הגנטית. הממצאים העלו באופן מובהק כי הנבדקים עם גן ספציפי הקרוי DRD4 ותצורה ייחודית שלו בשם R7 התאפיינו בנטייה פוליטית ליברלית.

המחקר גם מצביע על העובדה שהפעילות של אותו גן מסוים, שקשורה לנטילת סיכונים מוגברת, הייתה עוד יותר חזקה בקרב נבדקים שהיו מקושרים מאד ועטופים ברשת של חברים. לפיכך, מצאו שבקרב הנבדקים האלה, הנטייה הפוליטית השמאלנית-ליברלית הייתה אפילו חזקה יותר.

החוקרים סיכמו כי על מנת להבין לעומק מה הם הגורמים המגבשים את הדיעות הפוליטיות של אדם, חייבים לתת מקום נכבד לגורמים סביבתיים המעצבים את מגוון הדיעות הפוליטיות והניואנסים בהשקפות הפוליטיות השונות, אולם הללו אינם בלעדיים וחלק מן הגורמים קשורים לגנטיקה – תורשה וביטויים של גנים מסוימים כמעצבים נטייה זו.

דילוג לתוכן