דובדבנים להפחתת התקפי גאוט

ממצאי מחקר חדש: אכילת דובדבנים או שתיית מיץ דובדבנים להפחתת סיכון להתקפי גאוט

סובלים מהתקפי מחלת הגאוט ? דובדבנים או שתו מיץ דובדבנים עשויים לסייע לכם להקטין את הסיכוי להתקף.
ממצאי מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חוקרים אמריקאים ואוססטרלים ופורסם בכתב העת בנושא בריאות העצם וראומטיזם Arthritis & Rheumatism מעלה כי קיים קשר בין צריכת דובדבנים או תמצית מיץ דובדבנים לבין הפחתת הסיכון להתקף גאוט, בקרב אנשים הסובלים מהמחלה.

מחלת הגאוט Gout המכונה בעברית מחלת השיגדון היא מחלה בה קיים בגוף שיבוש במטבוליזם המעלה את החומציות של השתן בדם, מצב המעורר בטווח ארוך דלקתיות במפרקים ואבנים בכליות.

במחקרם זה, בחנו בין היתר החוקרים כאמור את השפעת אכילת דובדבנים על התקפי הגאוט. דובדבנים מכילים חומרים שונים העשויים לסייע לבריאות בהיבטים שונים ובנושא הקשור למחקר זה, מצאו לדוגמה חוקרים במחקר שנערך כבר ב2004 כי רכיבי פיגמנט אדומים anthocyanins בדובדבנים מועילים להפחתת כאב ודלקתיות בעכברי מעבדה.

ניתוח ממצאי המחקר הנוכחי התבסס על בחינת נתונים שונים מקרב 633 חולי שיגדון שצרכו מזונות שונים וכן עשו שימוש בתרופות כנגד המחלה במהלך שנה, בה דיווחו על הרגליהם באמצעות רשת האינטרנט על בסיס קבוע ובסמיכות להתקפי מחלת הגאוט.

מן הממצאים עלה כי שתייה של מיץ דובדבנים ובאופן דומה גם אכילת דובדבנים הייתה קשורה באופן מובהק ומשמעותי להפחתת הסיכון של החולה לסבול מהתקף של המחלה ב-35%.