דופק נמוך – תסמינים

סובלת מדופק נמוך במהלך היום? חווה דופק נמוך בשינה? מהו דופק נמוך ומה טווח הנורמה? דופק נמוך תסמינים וגורמים לדופק מואט

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

קרדיולוגיה
דופק נמוך - תסמינים. מה גורם לדופק נמוך ומה הסימפטומים של דופק נמוך? צילום: Pixbay Mirko Sajkov

דופק נמוך או ברדיקרדיה מהווה תופעה רפואית בה זרימת הדם בלב איטית באופן יוצא מן הכלל, אשר חורג מן הנורמה. זאת בעוד שדופק תקין מבטא מצב שבו הלב פועם בין 60 ל-90 או אף 100 פעימות בדקה. מצב של דופק נמוך או ברדיקרדיה מתאפיין בהאטה של הדופק אל מתחת ל50-60 פעימות בדקה. במצב זה ניתן לאתר גם דופק נמוך 47 או דופק נמוך 35.

בין אם מדובר בדופק נמוך בשינה או דופק נפול אצל קשישים, מצב זה עלול לגרום לסימפטומים שונים כמו סחרחורות, עלפון, חולשה וקוצר נשימה. בעוד שבעת שינה הדופק נמוך באופן טבעי וברדיקרדיה היא מצב טבעי ומקובל בגבולות מסוימים, ישנם מצבים בהם אין הדבר כך. דופק תקין במהלך שינה מגיע לכמות של בין 40 ל-60 פעימות בכל דקה. לדופק נמוך תסמינים שונים. להלן מפורטים תסמינים של דופק נמוך ומאפייניו.

דופק נמוך – תסמינים

סובלים מדופק נמוך ? דופק נמוך יכול להגרם ממספר גורמים. לדוגמה דופק נמוך אצל קשישים בגלל שינויים בלב או דופק נמוך אצל ספורטאים. או לדוגמה דופק נממוך בגלל תרופות מאיטות קצב לב, זיהומים שונים, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד.

חלק מהגורמים לדופק נמוך הם הפיכים וניתן לטפל בבעיה הגורמת אותם – למשל טיפול בלחץ תוך גולגלתי מוגבר או טיפול בחוסר איזון במשק המלחים בדם יכולים לסייע להחזרת דופק נמוך להיות תקין. או השתלת קוצב לב לטיפול בהפרעות קצב לב והחלשות תפקוד תאי הלב ודופק נמוך אצל קשישים.

מה הם התסמינים של דופק נמוך? לאילו תופעות דופק נמוך גורם ?

  1. חולשה
  2. תשישות
  3. עייפות
  4. סחרחורת
  5. הפרעות בשיווי המשקל
  6. קוצר נשימה
  7. עילפון – איבוד הכרה
  8. כאב באיזור החזה

 

דילוג לתוכן