דוקטור בגיל 90

גבי ברשי בן ה-90, קיבל את הדוקטורט שלו בחוג למקרא על מחקרו בנושא: "עין מחדש בספרי תהילים".

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
לימודים אקדמיים. אוניברסיטת חיפה. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

בטקס חלוקת תארי הדוקטור שהתקיים לאחרונה באוניברסיטת חיפה במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-47 היה דוקטור חדש אחד שמשך את תשומת הלב: גבי ברשי בן ה-90, שקיבל את הדוקטורט שלו בחוג למקרא על מחקרו בנושא: "עין מחדש בספרי תהילים".

ברשי הוא בוגר התואר השלישי המבוגר בתולדות אוניברסיטת חיפה וככל הנראה אחד המבוגרים בתולדות המדינה. "זה אחד הימים המרגשים בחיי. לקחתי יום חופש מהעבודה בגינה, הילדים שלי מגיעים, כולל הבן שמגיע במיוחד מארצות הברית. כשיש לך מטרה זה נותן לך כוח להמשיך בחיים", אמר ברשי.

ד"ר ברשי, אב לשלושה וסב לשלושה, איש צבא לשעבר, מפקד גדוד 12 של גולני שהשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה החל לאחר שחרורו לעסוק בניתוח סוגיות פוליטיות במקרא. בשנת 2007 הוא פנה לראש החוג למקרא באוניברסיטת חיפה דאז פרופ' מאיר מלול וביקש ממנו עזרה בהפיכת החומרים שאסף לספר. במקום זה, פרופ' מלול הציע לו להתחיל בעבודת דוקטורט. לאחר זמן קצר למחשבה בחר ברשי להתחיל דוקטורט בהנחייתו של פרופ' גרשון גליל שנושאו עיון מחדש במזמורי היחיד בספר תהילים.

לדבריו של ברשי, השינון והחזרה של החומר היה לא קל עבורו – לעומת זאת, היו מקרים שהגיל העניק לו יתרון. "הסטודנטים הצעירים זכרו יותר טוב ממני אבל בכל הקשור להבנת הדברים לגיל יש יתרון. בלימודי הגרמנית לדוגמא הסטודנטים הצעירים נעזרו בי רבות", אמר ד"ר ברשי.

אולי יעניין אותך גם:

קושי נוסף עמו נאלץ ד"ר ברשי להתמודד במהלך כתיבת עבודתו הוא הטכנולוגיה. "בשלב מסוים הייתי צריך להציג בפני הכיתה את הצעת המחקר שלי. כל הסטודנטים האחרים כמובן הציגו במצגות מתקדמות, אבל אני פתחתי ואמרתי לחברי כי אני עוד מהתקופה שכל הצעצועים הטכנולוגים לא היו קיימים ולכן אני לא משתמש בהם. אני מציג לכם את התזה של בדיבור בלבד. תקשיבו היטב למה שאני אומר ומציג לכם. כמובן שהם הגיבו בחיוך רחב", הוא סיפר.

ד"ר ברשי התחיל לקבל הצעות לפוסט-דוקטורט, אבל בשלב זה הוא כבר הודיע שייקח פסק זמן מהלימודים וינסה להתמקד בהוצאת הספר, שהתחיל את כל המסע. לטקס המרגש והחגיגי הגיעו כמובן ילדיו, כולל בנו שהגיע במיוחד מארצות הברית, ונכדיו. את התואר הוא הקדיש לאשתו, בת שבע ז"ל, שהלכה לעולמה לפני מספר שנים, במהלך כתיבת הדוקטורט. "עבודת המחקר מוקדשת לזכרה של רעייתי בת שבע, שוותרה, התאמצה והתגאתה", הוא אמר בהתרגשות.

ד"ר ברשי הוא אחד ממספר שיא של 180 דוקטורים חדשים שהצטרפו היום (יום ב') לקהילת אוניברסיטת חיפה. גם השנה נמשכה המגמה שהחלה בשנים האחרונות ומספר הדוקטוריות החדשות היה כמעט כפול ממספר הדוקטורים: 111 נשים לעומת 69 גברים.

דילוג לתוכן