דיקור סיני וצמחי מרפא לבעיות פוריות

חוקרים ישראלים הוכיחו כי שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני שיפרו באופן משמעותי את הסיכוי להרות ולשמור על הריון בריא

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותרפואה משלימה
בדיקת אולטרסאונד לבחינת התפתחות העובר בהריון. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Nevit Dilmen

מחקר ישראלי מוכיח: יותר נשים נכנסו להריון לאחר טיפולי פוריות ששולבו בדיקור סיני ובשימוש בצמחי מרפא

על פי הרפואה הסינית ניתן לטפל בבעיות פוריות ולמנוע הפלות באמצעות טכניקות מסורתיות כמו דיקור סיני– אקופונקטורה ושימוש בתערובות של צמחי מרפא. הריון חוץ רחמי, הריון בסיכון, הפלות וקשיים לכניסה להריון מטופלות ברפואת המזרח באמצעות צמחי מרפא ודיקור מזה שנים רבות באסיה. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומהמרכז הרפואי תל אביב ביקשו לבחון את השפעתם של טיפולי דיקור ושימוש בתערובות צמחים לשיפור הפוריות ולשם כך ערכו מחקר בנושא.

תוצאות המחקר שפורסמו בכתב העת לרפואה אינטגרטיבית Journal of Integrative Medicine, העלה כי שילוב של דיקור סיני ושימוש בתערובות צמחי מרפא מותאמת, הביא לשיפור היעילות של טיפולי הזרעה תוך-רחמית, לנשים עם בעיות פוריות או בעיות לשמור על הריון בריא.

במחקרם, העלו מובילי המחקר ד"ר שחר לב-ארי, מבית הספר לרפואה באונ' תל אביב וקרן סלע, מומחית רפואה סינית מהמרכז הרפואי תל-אביב, כי השיטה מביאה לתוצאות משופרות וכי שיטה משולבת זו מסייעת גם לנשים שנעזרות בתרומות זרע, וגם לנשים שעוברות טיפולי הפריה מזרע בן הזוג.

במחקר בחנו החוקרים שתי קבוצות: קבוצת בקרה- קבוצה של 94 נשים בנות 28-46 שטופלו רק באמצעות הזרעה תוך רחמית לעומת קבוצת הניסוי שכללה 29 נשים בגילאי 30 עד 45, שנעזרו בטיפולי רפואה משלימה בנוסף להזרעה התוך רחמית כך שכל אישה זכתה לטיפול מותאם אישית של מרשמי צמחי מרפא (מאושרים לייבוא ע"י משרד הבריאות בישראל) טריים או באבקה כמו לדוגמה צמחי פאוניה לבנה Peonia Albae וצ'ואן-שיונג (Chuanxiong) ודיקור סיני  באמצעות מחטים פעם בשבוע.

ממצאי המחקר העלו כי הנשים שנעזרו בטיפולי ההפריה המשול

בים בטיפולי רפואה משלימה על בסיס הרפואה הסינית- דיקור ושימוש בתערובת צמחי מרפא, כאמור,  זכו לשיעורי כניסה להריון גבוהים באופן דרמטי בהשוואה לקבוצת הביקורת שקיבלה רק טיפול הפריה תוך רחמית- מתוך 29 משתתפות שקיבלו גם טיפולי רפואה משלימה 65.5% הרו, ו-41.4% ילדו תינוקות בריאים בהשוואה לשיעורים נמוכים בהרבה של קבוצת הבקרה שבה רק 39.4% מהנשים נכנסו להריון ורק-26.9% ילדו תינוקות בשלים ובריאים.

לא זאת בלבד, אלא שהחוקרים מציינים כי הממצאים מפתיעים עוד יותר על רקע העובדה שבקבוצת הביקורת היה הגיל הממוצע נמוך יותר – 37.1 שנים לעומת 39.4 בקבוצת הניסוי בקבוצת הבקרה ולנוכח העובדה כי לרוב ככל שגיל האם עולה, כך סיכויי ההריון והלידה יורדים.

דילוג לתוכן