דיקור סיני – יתרונות ומחקרים

היתרונות של דיקור סיני - אקופנקטורה; ממצאי מחקרים על דיקור סיני לטיפול בחולי COPD, דיקור סיני להפחתת כאב , לשיפור הפוריות ודיקור סיני להרזיה

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהמדע
מהם היתרונות של דיקור סיני - אקופנקטורה? צילום: Pixabay Hamilton Viana

כיצד דיקור – אקופנקטורה יכולים לסייע לבריאות? למרות ממצאים לא קונקלוסיביים בנושא יעילות הדיקור הסיני – אקופנקטורה במחלות ומצבים רפואיים מסוימים. לפניכם מפורטת סקירה של מספר מחקרים ומאמרים שפורסמו בכתבי עת מדעיים שמצביעים על תוצאות הפוכות. למרות ביקורת על מחקרים אלה ואחרים, תקפותם, תוקפם החיצוני והכלשים בהם, גוף הולך וגובר של מאמרים ומחקרים מדעיים מצביע על ראיות לכך שדיקור סיני משמש ככלי יעיל בהיבטים רפואיים מסוימים לטיפול בבעיות בריאות.

יתרונות דיקור סיני

אז מהם יתרונות הדיקור הסיני על פי אותם פרסומים מדעיים?

1. דיקור לשיפור הפוריות : שימוש בדיקור סיני מעלים את שיעור ההצלחה של נשים בהתעברות והגעה לסיום ההריון בשיעור משמעותי; ממצאי מחקר מאוניברסיטת תל אביב בנושא ההששפעה המועילה של דיקור סיני על פוריות.

2. דיקור כנגד כאבי ראש: ממצאים מחקריים העלו כי שימוש באקופונקטורה- דיקור סיני מסייע להפחתת כאבים וביניהם גם כאבי ראש; ממצאי מחקר זה העלו כי גם בהשוואה לקבוצת פלסבו היה הדיקור יעיל בהפחתה של משך הזמן שהמיגרנות התרחשו.

אולי יעניין אותך גם

3. דיקור סיני להפחתת כאב כרוני: כאמור דיקור סיני נמצא כמפחית כאבים כמו כאבי ראש אך בכלליות נמצא גם כי דיקור סיני מפחית כאבים והשפעתו נמצאה חיובית על שיכוך כאבים מעבר להשפעת אפקט הפלסבו. ממצאי מחקר שסקר עשרות מחקרים ומעל 17 אלף משתתפים העלה כי דיקור סיני מסייע באופן יעיל לשיכוך כאב כרוני.

4. דיקור סיני להרזיה: סקירה מקיפה העלתה כי דיקור סיני בשילוב שימוש צמחי מרפא קשורה לירידה משמעותית במשקל תוך מיעוט תופעות לוואי בהשוואה לתרופות.

5. דיקור סיני לטיפול בחולי COPD: ממצאי מחקר זה העלו כי לאחר 12 שבועות היו תוצאות בדבר קוצר הנשימה של המשתתפים הלוקים בCOPD טובות יותר בקבוצה של המשתתפים שקיבלו טיפול בדיקור מחטים. זאת בהשוואה לדיקור מחטים בקבוצת הביקורת בנקודות שלא היו הנקודות הנדרשות לדיקור לפי שיטת האקפונקטורה.

דילוג לתוכן