דיקור סיני – למה זה טוב?

אקופנקטורה - דיקור סיני - למה זה טוב? מה זה דיקור סיני ואיך דיקור סיני עובד?

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
דיקור סיני - למה זה טוב? למה אקופנקטורה מועילה. צילום: Pixabay 5petalpics

אקופנקטורה – דיקור סיני – למה זה טוב? מה זה דיקור סיני ואיך דיקור סיני עובד?דיקור סיני היא שיטה שבה מוחדרות מחטים דקיקות לעור על מנת לאזן את זרימת האנרגיה בערוצים פנימיים הקרויים מרידיאנים. אז איך זה עובד? דיקור סיני מסייע באמצעות מגע המחט בנקודות מסוימות בעור באמצעות דקירה עדינה זו להזרים את האנרגיה באופן חופשי, תוך שחרור חסימות וחוסר איזון. רבים מדברים על גוף הידע ההולך ומצטבר ומעיד על השפעותיו של הדיקור הסיני.

על פי המסורת המזרח האסייתית דיקור סיני מסייע למגוון בעיות החל מאלרגיות, בעיות הקשורות למערכת החיסון, בעיות מפרקים, המשך בבעיות פוריות, קשיי שינה, לחצים נפשיים וכלה בבעיות אורתופדיות כמו כאב גב או כאבי שרירים.

דיקור סיני – למה זה טוב?

אז ברמה המדעית נשאלת השאלה לגבי דיקור סיני – למה זה טוב ? לצד האמונה העממית באשר לתועלת של דיקור סיני, ממצאי מחקרים מגוונים מצביעים על התועלת המגוונת שדיקור סיני עשוי להציע במגוון מצבים רפואיים ומחלות. חלק מן הממצאים מעניקים תימוכין אקדמיים לכך שאכן מה שהמסורת העממית במזרח אסיה (סין, יפן, קוריאה) מייחסת לדיקור סיני, מוצא אחיזה באופן מדעי.

אולי יעניין אותך גם:

חלק מהמחקרים שפורסמו בתחום הדיקור הסיני לא עברו ביקורת עמיתים או נערכו באופן שלא עומד בסטנדרטים מדעיים מקובלים ולכן אינם אינדיקציה לתחומים בהם דיקור סיני מועיל. אז על פי ממצאים שונים למה דיקור סיני טוב? על פי הממצאים דיקור סיני מועיל לטיפול בבעיות פוריות, בעיות שינה, תסמיני המחזור החודשי, כאבי ראש, עודף לחץ דם, דיכאון וחרדות, אלרגיות וכאב כרוני.

להלן מספר ממצאים מחקריים לגבי חלק מהנושאים שלגביהם דיקור סיני מסייע:

  1. דיקור סיני לטיפול בבעיות פוריות– ממצאים של חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הצביעו על יעילות של שילוב דיקור סיני בהזרעה תוך רחמית לשיפור הפוריות.
  2. דיקור סיני לטיפול בבעיות פסיכולוגיות – כמו דיכאון.
  3. אקופונקטורה – דיקור מועיל להפחתת כאבי גב, כאבי צוואר, אוסטאוארתריטיס ומועיל גם כנגד כאב ראש כרוני.
  4. דיקור סיני להפחתת חרדה- רפואה משלימה וטיפולי דיקור סיני עם טיפול מפחיתים חרדה לפני ניתוח.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן