דלקת בחוט השדרה בחולי קורונה

נזקים נלווים נוספים של נגיף הקורונה: ממצאי מחקר חדש שהתפרסמו מצביעים על קשר בין מיאלטיס לבין דלקת בחוט השדרה בחולי קורונה

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהנוירולוגיה
סיכון גבוה לחלות במיאלטיס בקרב חולי קורונה. צילום: Pexels Anna Shvets

השפעות מחלת נגיף הקורונה בתחום הנוירולוגי-עצבי הוכחו במחקרים שונים. האם קיים קשר בין מיאליטיס – דלקת בחוט השדרה וכאבים עד כדי שיתוק לבין קורונה?.  ממצאי מחקר חדש מצביעים על תשובה חיובית. נגיף הקורונה גורם לתחלואה ומוות.

מלבד הסיכון למוות והתחלואה ממנו, עולה הסיכון עבור מי שחלה בנגיף למחלות נוספות. כך למשל החולים בו מתאפיינים בסיכון לבעיות נויורולוגיות ועצביות. כעת ממצאי מחקר חדש מצביעים על קשר הדוק בין תחלואה בקורונה לבין סיכון ללקות במיאליטיס. מיאליטיס Acute Transverse Myelitis  ATM היא דלקת בחוט השדרה. מיאלטיס גורמת לכאבים בעמוד השדרה וליקויים סנסוריים, עד כדי שיתוק.

סבירות גבוהה למיאלטיס ושיתוק הגפיים בחולי קורונה

נזקי נגיף הקורונה לטווח ארוך הולכים ומתחוורים. כך מחקרים שונים מגלים נזקים של נגיף הקורונה גם לאחר ההחלמה מקורונה במגוון מחלות. ממצאים שונים העלו כי חולי קורונה סובלים מבעיות במערכת העיכול, תחלואה בכליות ונזקים למערכת הנשימה.

עוד העלו מחקרים כי חולי קורונה סובלים לאחר ההחלמה גם מנזקים ללב ולתחלואה כמו דלקת קרום הלב בשכיחות גבוהה. כך מצאו חוקרים גם שחולי קורונה סבלו גם מפגיעה במערכת העצבים, בעיות נוירולוגיות, סיכון מוגבר לשבץ מוחי ופגיעה בשרירים.

במחקר זה בחנו החוקים ממצאים של 43 אנשים בני 21 עד 73 וכן שלושה ילדים, שחלו בקורונה וסבלו ממיאלטיס. המדענים מצאו 43 מקרים אלו שהתגלו ממרץ 2020 עד ינואר 2021 ב21 מדינות. המדענים מצאו שהשכיחות של מיאלטיס גבוה יותר באופן משמעותי מובהק מבאנשים ללא קורונה. כלומר מיאלטיס נמצא כעוד סיבוך של מחלת נגיף הקורונה. ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת המדעי Frontiers in Immunology.

המדענים סיכמו כי מיאלטיס הוא סיבוך נוירולוגי הנמצא בשכיחות גבוהה יותר בקרב חולי קורונה. על פי המחקר, בקרב כמחצית מהחולים מיאלטיס התבטא בשיתוק הרגליים. ובקרב מחצית החולים שלקו במיאלטיס הוא התבטא בשיתוק ארבע הגפיים.

 

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן