דלקת הכבד המסתורית ממשיכה להתפשט בישראל ובעולם

דלקת הכבד המסתורית ממשיכה להתפשט בישראל ובעולם - עליה במקרי התחלואה והמוות. גלו מהם הסימפטומים של דלקת כבד בילדים ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדבריאות המשפחה
דלקת הכבד המסתורית ממשיכה להתפשט בישראל ובעולם - עליה במקרי התחלואה והמוות. גלו מהם הסימפטומים של דלקת כבד בילדים? צילום: Masum Ali Pixabay

דלקת הכבד המסתורית ממשיכה להתפשט בישראל ובעולם. עד עתה מעל 450 ילדים אובחנו בעולם מדלקת הכבד המסתורית. 12 ילדים מתו עד כה בשל דלקת הכבד. בארגון הבריאות העולמי מעריכים שכמות מקרי המוות והתחלואה עקב דלקת הכבד גדול יותר מהנתונים שאותרו על עתה. עוד מעריכים בארגון הבריאות העולמי כי מספר המקרים של מוות ותחלואה מדלקת הכבד ימשיך לעלות.

מומחים באנגליה סבורים כי דלקת הכבד בילדים נגרמת מאדנו וירוס מזן 41. זאת כיוון שהוא זוהה אצל כמאה ילדים שלקו בדלקת הכבד. מדענים בוחנים האם האדנו וירוס עבר מוטציות שהפכו אותו למסוכן יותר. עוד בוחנים החוקרים סברה הקשורה לנגיף הקורונה ופגיעתו של האדנו וירוס. מדענים סבורים כי ייתכן ונגיף הקורונה מהווה זרז, מתווך או מעורר של אדנו וירוס. עם זאת לא נמצא קשר בין החיסון נגד קורונה לסיכון לחלות בדלקת הכבד.

אולי יעניין אותך גם:

הCDC – מרכז בקרת מחלות ומניעתן ביקשו מההורים לבצע את החיסונים לילדים ולשמור על הגיינה של הילדים. הCDC האמריקאי הודיע כי בארצות הברית אובחנו מעל 100 מקרים של דלקת כבד עד כה. לפי הדיווחים 90 מהילדים אושפזו. 14 מהילדים הגיעו לרמת חומרה של הדלקת עד כדי הזדקקות להשתלת כבד. 5 ילדים מתו בארצות הברית לבדה עקב דלקת הכבד.

דלקת כבד – סימפטומים

מה הם הסימנים שעלולים לרמז על דלקת כבד? אילו סימפטומים יכולים להעיד על דלקת כבד בילד ואף במבוגרים? לפניכם מפורטים סימפטומים שנמצאו קשורים להווצרות  דלקת כבד ממקורות שונים. בכל בעיה רפואית, ובוודאי בעת זיהוי חלק או כלל התסמינים שלהלן, יש לפנות לאבחון וטיפול רפואי בהקדם:

  1. צהבהבות בתוך החלק הלבן של העיניים.
  2. עור בצבע צהוב.
  3. הקאות.
  4. שילשולים.
  5. כאבים במפרקים.
  6. כאבי בטן.
  7. תשישות- עייפות.
  8. חום.
  9. בחילות.
  10. ירידה בתיאבון.
  11. צבע כהה של השתן.
  12. עייפות או חולשה.
  13. ירידה ברמת ההכרה עד עלפון
  14. אי נוחות באזור הבטן.

דילוג לתוכן