האומיקרון שובר שיאי תחלואה

המגיפה מתפשטת במהירות בישראל ובעולם: ווריאנט קורונה אומיקרון שובר שיאי תחלואה בארצות הברית. זינוק בתחלואה גם באירופה ובישראל.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
עלייה בתחלואה בקורונה. צילום: Pixabay Mario

כשברקע מובע חשש מווריאנט קורונה חדש בצרפת, שהתגלה באזור מרסיי, נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם. וירוס הקורונה בווריאנט האומיקרון ממשיך וגובה קורבנות. זאת למרות עדויות על שעורי תמותה נמוכים יותר מאומיקרון לצד שיעורי הדבקה גבוהים יותר בהשוואה לדלתא.

ביום שלישי דווח בארצות הברית לבדה על כחצי מליון חולים שאומתו. מגיפת הקורונה בארצות הברית שוברת שיאים. עד כה נפטרו בשל נגיף הקורונה בארצות הברית מעל 819 אלף אמריקאים. קרוב ל55 מליון איש מתו בשל הנגיף בארה"ב.

גם באירופה נשברים שיאים של תחלואה בנגיף הקורונה מסוג אומיקרון. צרפת מדווחת על זינוק משמעותי בתחלואה. זאת לצד גילוי וריאנט מטריד בעל מוטציות רבות בחלבון הספייק. בכל אחד מהימים האחרונים דווח בצרפת על מעל 200 אלף חולים חדשים. הממוצע נכון ליום רביעי של מקרי קורונה חדשים במהלך השבוע האחרון היה 178,563 מקרים ליום. עד כה מתו בשל הנגיף בצרפת מעל 124 אלף איש.

ביום שלישי דווח בבריטניה על קרוב למאתיים אלף חולים חדשים שאובחנו בקורונה. עד כה מתו בבריטניה מעל 149 אלף איש בשל הקורונה. מעל 340 איש מתו ביממה האחרונה לבדה מקורונה בממלכה המאוחדת. בפורטוגל מדווחים על קרוב ל40 אלף חולים חדשים ביום שלישי. בדנמרק מדווחים על מעל 26 אלף חולים חדשים ביממה זו. בהולנד מדווחים על 24,490 חולים חדשים.

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן