האור הלבן שי טובלי

על ספרו של שי טובלי - "האור הלבן"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: האור הלבן- מדריך לאושר עילאי 

מחבר: שי טובלי

הוצאת ספרים: הוצאת אלאיה

כריכה: רכה

מספר עמודים : 306

תחומים: "האור הלבן" רוחניות, רוח, מדע, מודעות, הרחבה, תודעה, תיאוריית השדות, שי טובלי, אושר, שיטת האור הלבן

תקציר: "האור הלבן – מדריך לאושר עילאי" הינו ספר המיועד לסייע לקורא להרחיב את תודעתו, להתחבר למודעות הגבוה ולאושר העלאי, לחבר את הקורא- המתרגל ל"אפשרויות התנועה והפעולה של התודעה… לפתח ולטפח את המיומנות של תהליך ההרחבה העומד בבסיס שיטת 'האור הלבן', וליישם את התהליך במימדי חיים שונים" ברמה המנטלית, בעבודה עצמית, חיבור לתחושות, רגשות, בחקירה עצמית, שיפור היצירתיות, קבלת החלטות, זהות עצמית ועוד.
שיטת האור הלבן "השיטה המתוארת בספר, מהווה בעיני נדבך חשוב בסינטזה ההולכת ומתרקמת בעולם בין מדיטציה לפסיכולוגיה, ובמאמץ העולמי להבנת והתרת סבך הנפש האנושית." כותב ד"ר ניר ברוש בפתיח המדעי לספרו של שי טובלי, "האור הלבן- המדריך לאושר עילאי".

"שיטת האור הלבן מביאה את ההרמוניה והטוב של המדיטציה… אל מפתן דלתו של המתרגל המערבי.." תוך שהיא איננה "כופה אג'נדה ושכבות של פרשנות על זיכרונות ראשוניים שבמוחנו אלא "משאירה לאדם את יכולת הפענוח והקידוד המחודש של זיכרונותיו בהתאם לפרשנותו…משחררת אותו מהשפעות של אג'נדה חיצונית ומשאירה את הסמכות בידיו"…זאת באמצעות כניסה למצב מדיטטיבי בסיסי בו "המתרגל הופך למרפא של עצמו בהתירו שכבה אחר שכבה את המבנה הפסיכולוגי המורכב שלו".

הטכניקה מבוססת על עיקרון המכונה 'תיאוריית השדות'. "על פי תיאוריית השדות, גופנו הפיזי מוקף בחמישה גופים אנרגטיים נסתרים מעין, ההולכים ומתרחבים מן המרכז החוצה… בגישה זו האדם הינו שלם גדול יותר; הגוף הפיזי מהווה רק חלק אחד בו, והוא כולל רבדים מעודנים יותר המכילים את הנפש, כמו גם את האלמנט הרוחני-אנרגטי, האלמנט הנשמתי ויסוד המודעות או הרוח." תפישה זו עומדת בקנה אחד עם תיאוריות שונות של פילוסופים מזרחיים ומערביים גם יחד וכן עם ממצאים מדעיים של העת האחרונה.

התיאוריה עוסקת ומקדמת גם רעיונות הנוגעים לרעיונות מטאפיזיים ורוחניים, כמו גם לחשיבות יישום "הכוח המדיטטיבי על תהליכים תרפויטיים" (טיפוליים) "ומוספיה ומאפשרת את מיפויים של רגשות עמוקים כמו אהבת אמת, חמלה, ותחושות של התרחבות עד לאינסוף… משמעות הדבר עשויה להיות שמדיטציה היא הכלי, הטכנולוגיה והתרגול אשר בעזרתם אנו יכולים לבוא במגע עם אותם שדות מתרחבים של הוויתנו השלמה. "

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן