האם אפשר לרפא סכרת?

לרפא סוכרת: לצד אפשרויות ריפוי סוכרת באמצעות דיאטה, עולם הרפואה מחפש אחר פתרונות ייחודים אחרים לריפוי סוכרת. הרצאה ייחודית מפי פרופסור שמעון אפרתי מאוניברסיטת תל אביב על גילוי האינסולין ועל פיתוחים שיאפשרו ריפוי של מחלת הסוכרת.

סוכרת היא מחלה מטבולית שהחולים בה סובלים מרמה גבוה של סוכר בדם. סוכר זה שאינו נכנס לתאים גורם לחוסר באנרגיה זמינה בתאי הגוף מצד אחד. מצד שני סוכר זה המצוי במחזור הדם – בכלי הדם גורם לנזקים לכלי הדם. סוכרת לסוגיה נגרמת בשל הפרעה בפעולת הורמון האינסולין או בייצורו . סוכרת נגרמת בשל העובדה שתאי בטא המצויים בלבלב אינם יוצרים די אינסולין או שלתאי הגוף אין מספיק רגישות לאינסולין. תופעה זו קרויה תנגודת אינסולין והיא אופיינית לסוכרת מסוג 2.

האם אפשר לרפא סכרת ? ממצאי מחקרים שונים בתחום זה מצביעים על כיווני מחקר שונים. ריפוי מחלת הסוכרת הוא תחום הזוכה לדגש משמעותי לנוכח מגיפת הסוכרת הפושה בעולם המערבי. ממצאי מחקרים שונים הצביעו על כיוונים טיפוליים שונים כמו דיאטה לריפוי סוכרת. כך חוקרים אנגלים הוכיחו כי דיאטה מעוטת קלוריות הצליחה לרפא 70% מהחולים עם סוכרת מסוג 2.

תזונה למלחמה בסוכרת

ממצאים מחקריים מצביעים על השפעות משמעותיות לתפריט התזונתי ולצריכת מזונות מהצומח על סוכרתיות. סרטון זה מתאר זאת בהרחבה :

האם ואיך אפשר לרפא סוכרת? צילום: Pexels-Nataliya-Vaitkevich
האם ואיך אפשר לרפא סוכרת? צילום: Pexels-Nataliya-Vaitkevich

 

לעומת זאת, כיווני מחקר של רפואה גנומית, מיפוי וטיפול גנטי, רפואה מותאמת אישית, טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לחולי סוכרת מציעות פתרונות לקראת ריפוי המחלה. אז האם ניתן לפתח פתרונות לריפוי מוחלט של סוכרת? פרופסור שמעון אפרת מגלה תשובות מפתיעות לגבי ריפוי הסוכרת המצוי בהישג יד.

האם אפשרי לרפא את מחלת הסכרת ?

לפניכם הרצאה מרתקת של פרופסור שמעון אפרת, ראש המחלקה לגנטיקה וביוכימיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב בנושא.
בהרצאה הייחודית מתאר פרופסור אפרת את פעילות הורמון האינסולין, את המבנה שלו, את התגלית של מבנה האינסולין.

פרופסור אפרת מתאר את הפעילות של הלבלב והשפעת הסוכרת על חולים במחלה. בהרצאתו מפרט אפרת גם את המחקר בתחום ריפוי מחלת הסוכרת. אז האם אפשר לרפא סכרת ועד כמה המדענים קרובים לטיפול זה?