האם בתי החולים בחיפה הם המזוהמים ביותר ?

ממצאי הדו"ח הסודי של משרד הבריאות: האם בתי החולים בחיפה הם המזוהמים ביותר ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמוסדות וארגונים רפואיים
בניין מדעי הרפואה. בית החולים רמב

חשיפת ממצאי הדו"ח הסודי של משרד הבריאות: האם בתי החולים שבעיר חיפה הם המזוהמים ביותר בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ?

היום קיימה ועדת הבריאות של הכנסת דיון עקב הפרסומים של שיעור זיהומים גבוה בבתי החולים. לדרישת חברי וועדת הבריאות, הוצג להם דו"ח בדבר מקרי הזיהום אשר בהם נמצאו חיידקים שהינם עמידים לאנטיביוטיקה מסוג CRE בבתי החולים ברחבי הארץ. 

ממצאי הדו"ח לא נחשפו לציבור אולם באתר האינטרנט של עיתון ידיעות אחרונות YNET פורסם כי מהדו"ח שהגיע לידי המערכת, עולה כי בתי החולים בהם יש את השיעור הגבוה ביותר של זיהומים בשל עמידות לאנטיביוטיקה, הם בתי החולים בחיפה: בית החולים רמב"ם, בית החולים בני ציון ובית החולים כרמל. לאחריהם בתי החולים בדרום וירושלים ולאחריהם בתי החולים באיזור המרכז והצפון עם רמת הזיהומים הנמוכה ביותר.

לוועדת הבריאות של הכנסת הוזמן גם מגיש הטלויזיה דני רופ, בשל מותו של שאביו לטענתו בשל זיהום בבית חולים. לדברי דני רופ בוועדה "מאז שהמקרה של אבי פורסם, כבר לא עוצרים אותי ברחוב לשאול מה יהיה מזג האוויר, אלא משתפים אותי בהמוני מקרים של פטירת קרוב כתוצאה מזיהום שחטף בבית החולים." הוא המשיך ואמר כי "לא ייתכן ששכן של הוריי שבא לבקר נכנס לחדרו המבודד של אבי בקלות רבה, ללא שום כיסוי ורכן מעליו בחופשיות. הרופאים אמרו לי: אין מה לעשות, החיידקים פה בכל מקום, גם במנורה ובמזגן. רופ ציין כי "נדמה לי שמי שמתאשפז בטיפול נמרץ, סיכוייו לצאת בחיים הם אפסיים".

לדבריו מומחים שהופיעו בפני הועדה הפתרון להפחתת זיהומים ניתן להשגה באמצעות הקצאת כסף להפחתת צפיפות בבתי החולים והשקעה של המדינה במלחמה בזיהומים ולא רק "השקעה מקומית וולנטרית" לשם כך שמתבצעת כיום.

לדברי פרופ' ארנון אפק, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, המשרד הציב כיעד חשוב את מניעת הזיהומים בבתי החולים ולכן ידרוש ממשרד האוצר עשרות מילוני שקלים מידי בכדי להתמודד עם התופעה.

דילוג לתוכן