האם גל קורונה חדש מתחיל?

מגיפת וירוס הקורונה בישראל ובעולם: מה הנתונים מספרים והאם בקרוב תגבר התחלואה בגל קורונה נוסף ?

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
השפעות הקורונה לאחר החלמה ממחלה. צילום: Pixabay Fernando zhiminaicela

משרד הבריאות מדווח על קרוב ל7000 מאומתים חדשים אתמול. מקדם ההדבקה עולה בהדרגה. אתמול נרשם מקדם הדבקה של קרוב ל-1. זאת בהשוואה למקדם של כ-0.7 לפני מספר שבועות.

במשרד הבריאות עוקבים אחר הנתונים. החשש הוא מהתפשטות ווריאנט חדש שהוא שילוב של האומיקרון המקורי ותת הזן שלו. לצד זה מדווחים כי זן זה גורם למחלה קלה יחסית. ואולם אין די נתונים על מנת להקיש באשר לאופי הווריאנט.

יחד עם זאת, נמשכת הירידה במספר החולים קשה. היום עומד מספרם על 291. מספר החולים קשה בשבוע האחרון שהתווספו למניין החולים הקשה היה 114. מדובר בירידה של כשלושים אחוזים ביחס לשבוע שלפניו.

הקורונה בעולם

עד כה אומתו בעולם קרוב לחצי מיליארד בני אדם כחולי קורונה. מעל 6 מליון אנשים מתו בשל נגיף הקורונה עד כה. בשבועות האחרונים אנו עדים להתפרצות מחודשת של הנגיף ובמיוחד זני אומיקרון בעולם. כך, ארצות הברית מדווחת על עשרות אלפי חולים מאומתים מידי יום ועימה איטליה, יפן ואוסטרליה.

גרמניה לדוגמה דיווחה אתמול על מעל 125 אלף מאומתים חדשים בשל הנגיף. מעל 110 אנשים מתו בשל המחלה אתמול בגרמניה לבדה. במדינות אירופה נוספות כמו איטליה, פולין, הולנד ואוסטריה מדווחות גם הן על עשרות אלפי מאומתים מידי יום. אתמול אומתו בפולין מעל עשרת אלפים חולים ו119 מקרי מוות בשל קורונה. באוסטריה אומתו כ42 אלף חולים ו43 מקרי מוות ואילו בהולנד מעל 41 אלף חולים.

דרום קוריאה ממשיכה לסבול מהתפשטות מואצת של המחלה. מעל 380 אלף חולים חדשה אובחנו בקורונה אתמול. 319 איש מתו מהמחלה בדרום קוריאה אתמול.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן