האם ישראל בפתחו של גל קורונה BA5 ?

האם ישראל בפתחו של גל קורונה BA5 ? מה חושב פרויקטור הקורונה בנושא ומה עמדתו של מנכ"ל משרד הבריאות על חובת עטיית מסכות?

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
חיסון פייזר נגד קורונה מגן מפני הדבקה ונשאות ולא רק מפני מחלה ומוות. צילום: Pexels-Polina-tankilevitch

האם ישראל בפתחו של גל קורונה חדש ? לדברי פרויקטור הקורונה נראה שישראל בפתחו של גל קורונה BA5. זאת על רקע הנתונים בדבר העלייה המתמשכת בתחלואה בישראל. מקדם ההדבקה הגיע כבר ל1.28. אתמול אובחנו 4,674 מאומתים חדשים. בשבעת הימים האחרונים חלה כליה של מעל 40% במספר המאומתים בהשוואה לשבוע שלפני כן.

הפרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ציין אתמול בכלי התקשורת כי משרד הבריאות לא מתכוון לחייב את הנמצאים בחללים סגורים בעטיית מסכה בעת הזו. לדבריו מוקדם לקבוע האם החל גל שישי של תחלואה בנגיף. יחד עם זאת ייתכן שמשרד הבריאות ימליץ בהתאם למצב לחזור לעטות מסכות אף בחללים פתוחים. עוד הבהיר פרופסור אש כי לדעתו לא יוחזרו בדיקות הקורונה בנמל התעופה בן גוריון כל עוד לא יתגלה ווריאנט חדש בעולם שמצריך את חסימת הגעתו דרך נמלי האוויר, בגלל רצון לבלום התפשטותו בישראל.

האם אנו בפתחו של גל חמישי ?

פרופסור סלמן זרקא, פרויקטור למגיפת הקורונה ציין בשלב בו אנו נמצאים כיום מבחינת הנגיף בישראל עדיין אין צורך להחזיר את חובת עטיית המסיכות. לצד זאת ציין שדי בכך שיומלץ לציבור לעטות מסכות במקומות בהם אדם מזהה סיכון ללא חובה. לדבריו ישראל אינה מצויה לקראת הגבלות. היום הפרופסור זרקא כי "נראה שמדינת ישראל מצויה בתחילת גל קורונה חדש של זן BA5. לצד זה לדברי השר הורוביץ היום מדובר בתחלואה המצויה בניטור מתמיד המתאפיינת בעליות וירידות ויש לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים אך מערכת הבריאות יודעת להכיל זאת.

לצד זה, לנוכח התפשטות התחלואה בקורונה, כינוס ישיבה של ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי המשרד בנושא, ולנוכח דבריו של מנהל משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה נהיר כי עם התפשטות התחלואה או גילוי ווריאנט אלים או מדבק יותר, ייתכנו מגבלות חדשות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן