האם תוסף אומגה 3 מפחית השתוקקות לעישון?

האם תוסף אומגה 3 מפחית השתוקקות לעישון? וכיצד שימוש בתוספי אומגה השפיעה על צריכת כמות הסיגריות היומית של מעשנים כבדים?

בריאות הציבור
האם תוסף אומגה 3 מפחית השתוקקות לעישון? צילום:Pixabay Elias Shariff Falla Mardini

רוצים להפסיק לעשן או להפחית את כמות הסיגריות שאתם מעשנים?האם תוסף אומגה 3 מפחית השתוקקות לעישון? וכיצד שימוש בתוספי אומגה השפיעה על צריכת כמות הסיגריות היומית של מעשנים כבדים? ממצאי מחקרים שונים מצביעים על הקשר בין שימוש בתוספי תזונה אומגה 3 לבין הפחתת ההשתוקקות לעישון. עוד מצביעים ממצאים מחקריים על הקשר בין שימוש בתוספי תזונה מסוג אומגה 3 לבין עקה חימצונית oxidative stress i בקרב מעשנים.

במחקר שערכה ד”ר שרון רבינוביץ’ שנקר מאונ' חיפה הוכיחה המדענית שנטילת קפסולות של אומגה 3 מפחיתה באופן משמעותי את התשוקה לניקוטין ואת מספר הסיגריות שאנשים מעשנים ביום. המחקר נערך כמחקר כפול סמיות, מבוקר ופלסבו בקרב 48 מעשנים בני 18 עד 45. המשתתפים היו כאלה שעישנו לפחות 10 סיגיות בממוצע ליום במהלך ובממוצע 14 סיגריות ביום, בגילאי 29 בממוצע.

אולי יעניין אותך גם:

 

האם תוסף אומגה 3 מפחית השתוקקות לעישון?

הממצאים הצביעו על הפחתה של מעל 10% בצריכת הסיגריות וירידה ברמת ההשתוקקות לניקוטין. בקבוצת הפלסבו שקיבלו קפסולות דמה ללא אומגה 3, לא אובחנו שינויים בצריכת הסיגריות וההשתוקקות לניקוטין.

ממצאים אלה זכו לחיזוק במחקר משנת 2018 בו הוכח הדבר גם בקבוצה של 54 גברים "צרכני סיגריות כבדים" שעישנו בממוצע מעל 20 סיגריות. במחקר כפול סמיות, מבוקר החלו 27 מעשנים לקבל 5 קפסולות ביום של אומגה 3 (קפסולות הכוללות 180 מיליגרם חומצות שומןEPA    ו120 מ"ג חומצות שומן DHA) למשך 3 חודשים. במקביל 27 משתתפים נוספים קיבלו קפסולות ללא חומר פעיל כקבוצת ביקורת פלסבו.

המדענים בדקו את התלות בניקוטין, את ההשתוקקות לסיגריות ומרקרים ביולוגיים שונים ועקה חימצונית, לצד דיווח עצמי של המשתתפים על מידת ההשתוקקות לעשן. מן התוצאות עלה ההשתוקקות לניקוטין ורמת התלות של המשתתפים בניקוטין הייתה נמוכה באופן משמעותי ומובהק בקרב הקבוצה שלקחה תוספי אומגה 3. עוד מצאו החוקרים כי צריכת אומגה 3 הועילה בהפחתת העקה החימצונית.

דילוג לתוכן