מה ההבדל בין פסיכותרפיסט לפסיכולוג קליני?

מה ההבדל בין פסיכותרפיסט לפסיכולוג קליני? מה ההבדל בין מטפל פסיכולוג לפסיכותרפיסט ופסיכיאטר? מה ההבדל בי ן פסיכולוג לפסיכולוג קליני? והאם כל פסיכותרפיסט הוא פסיכולוג קליני?

דקל שחף

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
מה ההבדל בין פסיכותרפיסט לפסיכולוג קליני? אילוסטרציה: Pixabay ElisaRiva

רבים פונים לקבלת טיפול פסיכותרפי, אבחון נפשי, ותמיכה רגשית לגורמי מקצוע שונים. בעת שאדם מבקש לקבל מענה פסיכולוגי רגשי הוא נתקל בשירותיהם של מומחים שונים בעלי הכשרות מגוונות. חלק מהמומחים המציעים את שירותיהם בתחום בריאות הנפש, פסיכולוגיה וטיפול רגשי עברו הכשרה בתחום הפסיכולוגיה והינם פסיכולוגים ורבים אחרים מתארים את עיסוקם כפסיכותרפיסטים. מה ההבדל בין פסיכותרפיה לפסיכולוגיה? מה ההבדל בין פסיכולוג לפסיכולוג קליני? מה ההבדל בין מטפל שהוא פסיכולוג למטפל פסיכותרפיסט? והאם כל פסיכותרפיסט הוא פסיכולוג קליני? ומה ההבדל בין פסיכיאטר לבין פסיכולוג קליני ?

מה ההבדל בין מטפל שהוא פסיכולוג למטפל פסיכותרפיסט?

אז במה נבדל אדם שהוא פסיכולוג קליני ופסיכותרפיסט לבין מטפל פסיכותרפיסט שאינו פסיכולוג קליני ? ההבדל בין מטפל שהוא פסיכולוג קליני לבין מטפל שהוא פסיכותרפיסט ואינו פסיכולוג קליני הוא הרקע האקדמי וההתמחות המעשית המפוקחת של משרד הבריאות. אדם הרשום בפנקס הפסיכולוגים כפסיכולוג קליני הוא בעל הכשרה אקדמית ונסיון מעשי מפוקח על ידי משרד הבריאות במשך ארבע שנים במוסד רפואי מוכר ואילו פסיכותרפיסט אינו נדרש לעמוד בתנאים רקע ולימודים אקדמיים ונסיון מעשי כדי להגדיר עצמו כפסיכותרפיסט  או מטפל רגשי.

מה ההבדל בין פסיכולוג לפסיכולוג קליני? פסיכולוג הוא מי שהכשרתו בתחום הפסיכולוגיה הושלמה לאחר התמחות ולימודי אקדמיים בתואר שני. למשל פסיכולוג ארגוני שסיים לימודי פסיכולוגיה ארגנוית בתואר שני והתמחות בתחום. לעומץ זאת פסיכולוג קליני הוא מי שהתמחותו בתחום הפסיכולוגיה בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה הושלמו והוא סיים התמחות בת 4 שנים במוסד רפואי מאושר והשלים בחינות בתחום מומחיות של פסיכולוגיה קלינית וכן נרשם כפסיכולוג קליני בפנקס הפסיכולוגים.

האם כל פסיכותרפיסט הוא פסיכולוג קליני?

פסיכותרפיסט הוא אדם שמגדיר עצמו כמעניק ייעוץ, אבחון או טיפול בתחום הפסיכולוגיה, בריאות הנפש וטיפול רגשי בין אם עבר הכשרה בתחום או לא. כל אדם שעובד כמטפל ועבר הסמכה והינו פסיכולוג קליני הוא פסיכותרפיסט. ואולם לא כל מי שמגדיר עצמו כפסיכותרפיסט הוא פסיכולוג קליני. רק מי שעבר לימודי תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה ולאחר מכן סיים התמחות של מספר שנים במוסד רפואי מאושר, ועבר בחינות ונרשם בפנקס הפסיכולוגים הינו פסיכולוג קליני.

מה ההבדל בין פסיכיאטר לבין פסיכולוג קליני ?

פסיכיאטר הוא אדם שסיים לימודים ברופאה הנמשכים כשש שנים, בעל תואר M.D וסיים התמחות בבריאות הנפש. פסיכיאטר עוסק באבחון וטיפול בהקשר הרפואי נפשי, הפיזיולוגי גופני – פסיכולוגי. יש הסבורים כי כאשר מדובר באבחון וטיפול הנוגע לתסמינים נפשיים רגשיים כמו שמצריכים טיפול תרופתי ובחינת רקע רפואי בהקשר הפסיכולוגי, מוטב לפנות לפסיכיאטר. כמו לדוגמה בתסמינים הקשורים להפרעות כמו דלוזיות, הלוצינציות, סכיזופרניה, הפרעת מאניה דיפרסיה או דיכאון מג'ורי.

פסיכולוג קליני הוא אדם שסיים תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה קלינית במוסד מוכר בארץ או בחו"ל, במהלך לימודים של כחמש שנים, סיים התמחות של 4 שנים נוספות שביצע במוסד טיפולי ונרשם כפסיכולוג קליני בפנקס הפסיכולוגים. פסיכולוגים קליניים עוסקים בייעוץ, אבחון וטיפול פסיכולוגי.

דילוג לתוכן