הבחירות לכנסת ה-22: 270 קלפיות בבתי חולים

על פי הכללים יכול לבחור בבית חולים גם עובד שלא יוכל להצביע בסמוך לביתו עקב מרחק או שיבוץ למשמרת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפטבדיקות דם
משכן הכנסת. כנסת ישראל, ירושלים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

ביום הבחירות הקרוב : 270 קלפיות בבתי חולים

בעוד יומיים 17.9.19 יום שלישי,  י"ז באלול ה'תשע"ט יערכו בחירות כלליות לכנסת ה-22 . ביום זה ייערכו בבתי החולים בחירות עבור עובדים ולחולים.

הבחירות יתקיימו גם במוסדות האשפוז וגם בבתי חולים והן ייערכו בכ- 270 קלפיות שמתוכן כ- 80 קלפיות ניידות. על פי הכללים יכול לבחור בבית חולים גם עובד אשר לא יוכל להצביע בסמוך לביתו בין אם בשל מרחק או מכיוון שהעובד שובץ למשמרת בבית החולים.

מהודעת משרד הבריאות לגבי הבחירות עולה כי הקלפיות הרבות המשרתות את המצביעים בבתי החולים והמוסדות הפזורים בארץ שירתו בבחירות האחרונות שנערכו כ-21,000 מצביעים. על פי ההודעה יפעלו מוסדות הבריאות על פי נוהל של ועדת הבחירות המרכזית להצבעה בבתי החולים המופץ כמו כלל ההנחיות הספציפיות להנהלות בבתי החולים, לוועדות הבחירות האזוריות ולאחראי הקלפיות. לדברי סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות, דב פסט, המשמש גם הוא כנציגו של שר הבריאות לוועדת הבחירות המרכזית "אנו רואים חשיבות גדולה לאפשר לכלל המאושפזים במערכת הבריאות ולעובדים הנמצאים בבתי החולים ביום הבחירות לממש את זכותם לבחור."

לצד הודעה זו של משרד הבריאות, מודיעה ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה החליטו שלרשות המצביעים בבחירות לכנסת יועמדו שירותי נסיעות ללא תשלום. מההודעה עולה כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית ב-630 קווים, וברכבת ישראל, יהיו בחינם לכלל הציבור הרחב,מן השעה 00:20 ביום 16.9.2019 שהינו היום שלפני הבחירות ועד לסיום פעילות התחבורה הציבורית ב17.9.19, הריהוא יום הבחירות עצמו.

למעוניינים לקבל את רשימת קווי האוטובוס הפתוחים בחינם לנסיעה לציבור ביום הבחירות, ניתן לפנות למוקד המידע של משרד התחבורה במספר 8787.*
הזכאות להסעה לאילת וחזרה מאילת תתאפשר לאחר בדיקת זכאות ובכפוף לרישום  מוקדם מול מרכזי מידע "אגד" במספר 2800.*

דילוג לתוכן