הבידוד יקוצר לחמישה ימים?

הבידוד יקוצר לחמישה ימים? שר הבריאות מקדם קיצור הבידוד. וגם - כמה חולים אובחנו אתמול ומה מספר החולים במדינות השונות בעולם

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
הקורונה ממשיכה להכות בישראל ובעולם. צילום: Pexels Anna Ahvets

האם הבידוד יקוצר לחמישה ימים? רבים ממתינים להחלטה של הממשלה לקיצור של בידוד למי שאומת כחולה קורונה ולמי שנחשף למאומת בקורונה. שר הבריאות מוביל את המהלך לקיצור הבידוד. על פי ההערכות תוואי זה יאושר בקרוב. על פי התוואי החדש מי שנחשף לחולה קורונה או למאומת ישהה בבידוד רק חמישה ימים. בנוסף, על פי תוואי זה מי שאובחן כמאומת לנגיף הקורונה יאלץ לשהות בבידוד רק למשך 5 ימים. עד כה היה הבידוד נמשך במהלך שבעה ימים. זאת על רקע החלטות של דומות במספר מדינות כמו ארצות הברית בהחלטת הCDC על רקע אופי ההדבקה של ווריאנט האומיקרון.

בישראל וברחבי העולם ממשיך גל התחלואה להתפשט. אתמול נמצאו מעל 33 אלף מאומתים חדשים לקורונה בישראל. מניין החולים הקשים עלה ל446. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול היה 11.78%.

תחלואה נרחבת בארצות הברית ובעולם

בארצות הברית מספר החולים והמתים הולך ועולה. עד כה חלו בארצות הברית לפחות 65.8 מליון איש. ביממה האחרונה לבדה אובחנו מעל 338 אלף חולי קורונה חדשים. עד כה גבה הנגיף בארצות הברית את חייהם של מעל 850,000 אמריקאים. ביממה האחרונה לבד מתו בשל מחלת הקורונה מעל 400 איש בארצות הברית.

התחלואה בקליפורניה, ניו יורק וטקסס שוברת שיאים. אתמול אומתו בקליפורניה מעל 45 אלף חולים חדשים. בכך עלה מספר המאומתים בקליפורניה ל6.92 מליון איש. עד כה מתו בקליפורניה מעל 78 אלף איש בשל הנגיף. בטקסס נמצאו אתמול מעל 50 אלף מאובחנים חדשים. עד כה חלו בטקסס מעל 5.5 מליון אמריקאים. מעל 77 אלף אמריקאים מתו בשל הנגיף בטקסס.  בניו יורק חלו עד כה 4.5 מליון איש לפחות. מעל 50 אלף מאומתים חדשים התגלו רק אתמול. עד כה מתו בניו יורק מעל 61 אלף אמריקנים.

מדינות שונות בעולם ממשיכות לדווח על עשרות אלפי מקרי קורונה ביום. כך גם באוסטרליה המדווחת על מעל 73 אלף מאומתים אתמול. כך באירופה , במדינות כמו הולנד, רוסיה ופינלנד. וכך גם באסיה. אתמול דווח על מעל 37 אלף מאומתים לקורונה בפיליפינים. ביפן דווח על מעל 26 אלף חולי קורונה אתמול.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן