הבעיות הבריאותיות הנפוצות

ממצאי מחקר חדש שנערך בארצות הברית מצביע על בעיות רפואיות נפוצות במיוחד ובראשם מחלות עור ובעיות גב ומפרקים

מה הן בעיות הבריאות השכיחות ביותר ? במחקר חדש התפרסם לאחרונה בארצות הברית ביקשו החוקרים לבחון את שכיחות המצבים הרפואיים הלא חמורים בקרב מטופלים שביקשו לקבל טיפול רפואי. החוקרים ביצעו את המחקר על אוכלוסיה רחבה של כ142,300 מטופלים שנתוניהם הרפואיים נאספו במדגם הפרויקט האפדימיולוגי רוצ’סטר REP במינסוטה בארצות הברית. מכלל 142,377 נבדקים, מעל 75,500 היו נשים הנתונים נאספו בין השנים 2005 לשנת 2009. 

חדר בבית חולים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה
חדר בבית חולים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה

מניתוח הממצאים עולה כי מבחינת בעיות שהיו שכיחות בנבדקים- בעיות הבריאות השכיחות ביותר היו דווקא מחלות עור עליהן התלוננו המטופלים בשכיחות של 42.7%. בעיות מפרקים ועצם- אוסטיאו ארטריטיס בשכיחות של 33.6%, בעיות גב 23.9%, בעיות שומנים בדם- ליפידם במטבוליזם 22.4%, בעיות דרכי נשימה עליונות 22.1% להוציא אסתמה. עשרת הבעיות השכיחות ביותר מתוך 15 הבעיות השכיחות היו נפוצות יותר בקרב נשים בכל קבוצות הגיל, בעוד שבעיות של שומנים בדם, יתר לחץ דם, וסוכרת היו שכיחים יותר בקרב גברים. בנוסף מצאו החוקרים כי 7 מתוך 10 הבעיות השכיחות היו שכיחות יותר ככל שהמטופלים היו מבוגרים יותר.

 

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת של מיו קליניק בארצות הברית Mayo Clinic Proceedings . המחקר נערך על ידי חוקרים אמריקאים מהמחלקה לאפידמיולוגיה ומהמחלקה לנוירולוגיה במיו קליניק וכן מהמרכז הרפואי אולמוסט ברוצ’סטר.