הדרך הקלה להפסיק לעשן-אלן קאר

על ספרו רב המכר של אלן קאר בנושא הפסקת עישון - "הדרך הקלה להפסיק לעשן".

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: הדרך הקלה להפסיק לעשן

המחבר : אלן קאר

הוצאת הספרים : בבל

מספר עמודים : 216

סוג כריכה: רכה

תחום : עישון, מחלת הסרטן, הפסקת עישון, התמכרות, ניקוטין, מוצרי טבק, סיגריות, גמילה מעישון,

תקציר :

בספרו "הדרך הקלה להפסיק לעשן" מעניק המחבר אלן קאר בשיטתו שהפכה מאז למוכרת ומצליחה ברחבי העולם לגמילה מעישון סיגריות, כלים המעצימים את המעשן ומסייעים לו להפסיק לעשן או כדברי המחבר לרפא את המעשן מ"מחלת העישון".

בפרקים הראשונים של הספר "עוד לא נתקלתי במכור לניקוטין חסר תקווה", "השיטה הקלה" ו"למה קשה להפסיק?" עוסק אלן קאר בקשיים שעוברים המכורים לעישון, בגמילה מהעישון, בניקוטין ובעקרונות השיטה המתמקדים בטיפול בסיבות לאי הפסקת העישון, בהעדר הרציונליות שבהחלטה להמשיך לעשן, בתחושת ההקרבה של מי שמעשן ואינו רוצה לוותר על הסיגריה המהווה "חטא קטן" ועוד.

בהמשך עוסק  קאר ב"הדרך הקלה להפסיק לעשן" במלכודת הזדונית שמזמן העישון למעשנים ועל הסיבות להתמכרות לעישון הסיגריות, למרות הנזקים המרובים שבעישון, ובשורשים אשר להשקפתו של קאר הם אלה הגורמים למעשנים להמשיך לעשן ובראשם ההתמכרות לניקוטין ו"שטיפת המוח".

בפרקים הבאים מרחיב קאר בנושא הניקוטין כסם ממכר, בסיבות מדוע המעשן המכור לניקוטין אינו מתנתק מההרגל המזיק, ופונה לתאר כיצד "השותף הרדום" – התת מודע נשטף בזרם מסרים אודות יעילותה של הסיגריה בהרגעה ולכן מתקבעים בתודעה באופן שפוגע במעשן.

עוד  עוסקים המחבר בסוגיות המטרידות מעשנים רבים וביניהם מטפל בנושאים כמו ההקלה על ייסודי הגמילה, התמודדות עם מתח, שעמום, ריכוז, התרגעות , עישון בסתר, מעשנים מזדמנים, בני נוער ו"לא מעשנים", תמריצים מדומים, תקופת הגמילה שחווה המעשן, הסיבות העיקריות שמכשילות את תהליך הפסקת העישון ועוד.

 

דילוג לתוכן