מחקר חדש מעלה הוכחות נוספות: הומוסקסואליות גנטית

תוצאות מחקר חדש המבוסס על הנדסה גנטית של עכברים, מצטרף לשורת מחקרים נוספת המעידה כי להומוסקסואליות מרכיב גנטי חזק: ממצאי המחקר מעלים ששינוי גנטי שביצעו החוקרים, גרם לעכברות להתפתח באופן שכלל שינויים נוירולוגיים-התפתחותיים בקרבן והביא אותם לבטא נטייה מינית הומוסקסואלית (לסבית), במשיכה כלפי נקבות אחרות, בדומה להתנהגויות של עכבר זכר, וכן ניסיונות הזדווגות איתן.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דם טבורי - גנטיקהיחסים זוגיים
הומוסקסואליות גנטית. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by-sa מאת : blackcat

תוצאות מחקר חדש שנעשה בעכברים, אשר פורסם בכתב העת BMC Genetics שופך אור על הקשר ההדוק בין גנטיקה לנטייה מינית-הומוסקסואליות. החוקרים במחקר זה הצליחו לבודד ולנטרל בעכברים גן ובכך גרמו לעכברות (עכברים ממין נקבה) להפוך ל"לסביות" ולדחות נסיונות הזדווגות מצד עכברים זכרים.

הוכחה נוספת לקשר בין נטייה מינית לגנטיקה: מדענים הפכו עכבריות ל"לסביות"

במחקר יצרו החוקרים עכברי מעבדה ממין נקבה מהונדסות גנטית שבגנים שלהן היה חסר גן Fucose Mutarotase- Fu-M. במהלך בדיקות דפוסי הפעילות המינית של העכברות המהונדסות גנטית נמצא כי הן דחו ניסיונות הזדווגות מצג זרים, למרות שהיו פוריות ומוכנות להזדווגות מבחינה מינית. בדיקה מוחית העלתה כי העצבוב התאי במוחן היה מופחת כלפי הזדווגות עם זכרים. יתר על כן, העכברות הציגו התנהגות גברית האופיינית לעכברים זכרים, כגון עלייה על נקבות משיכה והעדפה כלפי שתן של עכברות אחרות ממין נקבה.

מן הממצאים עולה כי השינוי הגנטי, גרם לעכברות להתפתח באופן שכלל שינויים התפתחותיים נוירולוגיים במוחן ולהתנהג ולבטא נטייה מינית הומוסקסואלית (לסבית), במשיכה כלפי נקבות אחרות, בדומה להתנהגויות של עכבר זכר.

תוצאות מחקר זה מצטרפות לשורת הוכחות התומכות בסברה שהומוסקסואליות קשורה באופן הדוק לגנטיקה. כך לדוגמה עלה במחקרים כי הומוסקסואליות היא תורשתית לאחר שניתוח עצי משפחה העלו כי הומוסקסואליות גברית עוברת בתורשה לבנים מאימהותיהם או לדוגמה מחקרים שבהם נמצאה בקרב אחים הומוסקסואליים זהות רצפים גנטית על כרומוזום X שהועבר מהאם לבניה.

דילוג לתוכן